Rahtiyhtiö NGA:n toiminta päättyy

Finnair Oyj             Pörssitiedote                        8.5.2015                klo 16.00

Finnairin osakkuusyhtiö Nordic Global Airlines Ltd:n (NGA) hallitus on tehnyt päätöksen yhtiön toiminnan alasajosta 31.5.2015 mennessä. Toiminnan lakkauttamisella ei ole merkittävää vaikutusta Finnairin rahtiliiketoimintaan tai Finnairin taloudelliseen asemaan.

Rahtiyhtiö NGA perustettiin vuonna 2011. Matalan kustannusrakenteen ja ohuen organisaatiomallin mukaisesti toiminut NGA kasvatti liiketoimintaansa kattamaan rahtilennot neljällä eri mantereella , mutta lentorahdin ylitarjonnan jatkuessa ja rahtituottojen pysyessä matalina päätös liiketoiminnan alasajosta oli valitettavasti väistämätön.

Finnair Cargo Oy omistaa NGA:sta 40 prosenttia, ja yhtiön muut omistajat ovat Neff Capital Management LLC, Daken Capital Partners LLC sekä Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com