Skytrax: Finnair jatkaa Pohjolan parhaana lentoyhtiönä jo viidettä vuotta

Finnair on nimetty Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi World Airline Awardeissa jo viidettä kertaa peräkkäin. Palkinto myönnetään Skytraxin puolueettoman kyselyn tulosten perusteella ja kyselyyn vastasi 18 miljoonaa matkustajaa yli 160 maasta. Samassa yhteydessä oneworld-allianssi, johon Finnair kuuluu, sai maailman parhaan lentoyhtiöallianssin maininnan jo toisena vuonna peräkkäin.

"Tiedämme hyvin, kuinka kova kilpailu alallamme vallitsee, ei vain lähialueella vaan myös niillä Aasian-markkinoilla, joissa olemme läsnä", sanoo Gregory Kaldahl, Finnairin resurssien hallinnasta vastaava johtaja, joka vastaanotti Finnairin saaman palkinnon Farnborough'n ilmailunäyttelyssä. "On todella palkitsevaa vastaanottaa palkinto, joka on osoitus työntekijöidemme hienosta asiakaspalvelusta sekä jatkuvasta tuotteemme kehittämisestä niin maassa kuin ilmassa."

Finnair on saanut lähes valmiiksi täysin makuuasentoon liukuvien istuinten asennuksen laajarunkokoneidensa Business-luokkaan. Tällä hetkellä ne ovat yhdeksällä kaukoreitillä, jotka ovat: New York, Peking, Shanghai, Hongkong, Tokio, Osaka, Nagoya, Soul ja Hanoi. Myös matkustamoviihdevalikoimaa on parannettu molemmissa matkustusluokissa. Matkustajille on nyt tarjolla 72 elokuvan ja yli 150 tv-ohjelman valikoima. Marimekon Finnairille suunnittelemat astiat ja tekstiilit tuovat raikkaan ilmeen koko matkustamoon.

Elokuussa Finnair avaa uuden Premium Loungen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Tilat ovat Finnair Plus Platinum ja Gold -korttien haltijoiden sekä muiden oneworld-allianssiin kuuluvien lentoyhtiöiden vastaavien tasokorttien haltijoiden käytettävissä. Premium Loungen ja Finnair Loungen asiakkaiden käytössä on myös suomalainen sauna.

Finnair valmistautuu vastaanottamaan ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä Airbus350 XWB -lentokoneita, joista ensimmäinen saadaan laivastoon vuoden 2015 jälkimmäisellä puoliskolla. Uuden sukupolven laajarunkokoneet vievät matkustusmukavuuden ja ympäristöystävällisyyden uudelle tasolle.

Finnair on Pohjolan ainoa lentoyhtiö, jolla on Skytraxin neljän tähden luokitus.

World Airline Awards

World Airline Awards on yksi maailman arvostetuimmista lentoyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä mittaavista tutkimuksista. Matkustajatutkimuksessa arvioitiin yli 200 lentoyhtiön asiakaspalvelua kokonaisvaltaisesti niin lennon aikana kuin myös lentokentillä yli 40 eri yksityiskohdan, kuten lähtöselvityksen, istuinten mukavuuden, matkustamon puhtauden ja palvelun mukaan. Tutkimuksen läpinäkyvyys ja maailmanlaajuinen kattavuus nostaa World Airline Awardsin lentoalan parhaimpien ja arvostetuimpien palkintojen joukkoon.

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com