Iloisia tositarinoita suomalaisesta yrittäjyydestä

Finnvera rohkaisee suomalaisia ryhtymään yrittäjiksi kertomalla onnistumistarinoita yrittäjien elämästä. Finnveran kotisivuille on avattu www.menestystarinoita.fi -kampanjasivusto, jonka tavoitteena on kannustaa yrityksen perustamista harkitsevia etenemään suunnitelmissaan.

Aiemmin tänä vuonna Finnveran verkkosivuilla on jo avattu Yrittäjätesti, jonka avulla voi arvioida omia mahdollisuuksia menestyä yrittäjänä. Nyt kannustusta täydennetään mielenkiintoisten yrittäjäpersoonien tarinoilla ja yrittämisen intohimon kuvauksilla. Tarkoituksena ei ole esitellä kaikkein tunnetuimpia suomalaisia yrittäjiä vaan pikemminkin mielenkiintoisista lähtökohdista ponnistaneita, toisinaan yllättävilläkin ideoilla menestyneitä yrittäjiä. Kiinnostaviin yritystarinoihin tutustumisen jälkeen kampanjan sivustoilla kävijät ohjataan edelleen Finnveran ja Yritys-Suomen palvelujen pariin.

Sivusto käynnistyy kuuden yrittäjätarinan voimin: esitysluvan antaneita yrityksiä ovat Lamor Oy, Laitilan Wirvoitusjuomatehdas Oy, Startex Oy, Juha Snell Oy, Pohjoisen Kantaperuna Oy sekä FogScreen Oy. Sivustoa on tarkoitus täydentää jatkossa yhä uusilla menestystarinoilla ja siten kannustaa etenkin yrityksen perustamista harkitsevia etenemään suunnitelmissaan.

Lisätietoja: Apulaisjohtaja Tuomo Holopainen puh: 020 4607373