Finpron toimitusjohtaja vaihtuu 1.3.2006

Finpro ry:n hallitus on tänään 15.11.2006 päättänyt nimittää DI, eMBA Jorma Turusen, 48, Finpron varatoimitusjohtajaksi tästä päivästä alkaen ja toimitusjohtajaksi 1.3.2006 alkaen. Turunen on toiminut vuoden 2004 lokakuusta lähtien Finpron vientikeskusverkostosta vastaavana johtajana ja tätä ennen teollisuuden eri johtotehtävissä, mm. Stonesoft Oyj:n toimitusjohtajana. Nykyinen toimitusjohtaja Tapani Kaskeala, 57, siirtyy omasta pyynnöstään 1.3.2006 Washington DC:hin, josta käsin hän vastaa Finpron kansainvälistymisen rahoituksen asiantuntijapalveluista maailmanlaajuisesti. Tehtävä käsittää kansainvälisen kehitys- ja riskirahoituksen hyödyntämisen asiakkaiden kansainvälistymishankkeissa sekä innovaatiokeskustoiminnan kehittämisen.