Coruu Silikonikoru & Muumit – uusi innovatiivinen tuote Suomesta maailmalle

Turkulainen silikonikoruja valmistava Coruu kansainvälistyy Muumi-korujen siivittämänä. Coruu on solminut lisenssisopimuksen Moomin Charactersin kanssa ja ryhtyy viemään Muumi-hahmojen mukaan valmistettuja silikonikoruja Japaniin ja muihin Muumi-innostuksen vallassa oleviin maihin. Coruu silikonikorut ja Muumi-korut valmistetaan Suomessa.

Silikoni - uusi innovatiivinen korumateriaali

Silikonin hyöty koruissa on sen keveys, esimerkiksi korvakoru painaa vain pari grammaa.

Silikoni on pääsääntöisesti allergisoimaton materiaali, ja sen vuoksi silikonia käytetäänkin paljon terveydenhuollon- tai ruuanvalmistuksen tuotteissa. Silikonikoru ei aiheuta allergiaa herkillekään ihmisille (korvakorujen koukut ovat hopeoidut ja nikkelivapaat). Silikoni ei ole muovia, eikä siitä liukene iholle mitään haitallisia ainesosia. Silikonin valmistuksessa ei ole käytetty myöskään öljyä. Silikonikorun voi pestä ja se on sen vuoksi puhdas ja hygieeninen

Coruu Silikonikorujen & Muumi-korujen tarina

Turkulaiset Coruu-yrittäjät Sari Jokinen ja Maarit Fellman olivat työskennelleet pitkään yhdessä, saman työnantajan palveluksessa. Molemmat haikailivat yrittäjyydestä ja alkuvuonna 2015 he yhdessä irtisanoutuivat työsuhteistaan. Rohkea heittäytyminen yrittäjäksi johti kahden yrityksen perustamiseen: Coruu silikonikorujen verkkokaupan ja Intoo koulutusyrityksen.

Coruu verkkokauppa www.coruu.fi avattiin syksyllä 2015, jolloin he aloittivat ensimmäisten silikonikorujen myynnin Suomessa. Tuoreita yrittäjiä alkoi heti kiinnostaa myös myynti ulkomaille, koska Coruu sai kiinnostuneita yhteydenottoja ympäri maailma. Coruu pääsi mukaan Finpron eComGrowth –hankkeeseen, jossa on mukana 90 kansainvälisyyteen tähtäävää suomalaista verkkokauppaa. Hankkeessa autetaan osallistuvia yrityksiä, suuria ja pieniä verkkokauppoja, kansainvälistymään. " eComGrowth kansainvälistymishankkeella on ollut meidän yrityksen kasvulle suuri merkitys. Tärkeintä meille on ollut vertaisoppiminen muilta verkkokaupoilta ja oman rohkeuden lisääntyminen", kertoo yrittäjä Maarit Fellman.

Muumi-koruja Suomesta maailmalle

eComGrowth hankkeen siivittämänä Coruu solmi Moomin Charactersin kanssa lisenssisopimuksen syksyllä 2016. Ensimmäiset silikonista valmistetut Muumi-korut ovat kulkeneet pitkän tien suunnittelijan pöydältä, valmistuksen ja pakkauksen kautta verkkokaupan sivuille. Muumi-hahmojen mukaan suunnitellut silikonikorut lähtevät huhtikuussa 2017 kansainvälisille asiakkaille. Muumi on maailmalla erittäin suosittu hahmo, esimerkiksi Japanissa Muumi on neljänneksi tunnetuin piirroshahmo. Japanilaiset rakastavat Muumeja.

Uusia Muumi-faneja löytyy myös Thaimaasta, Koreasta ja Kiinasta. Näiden lisäksi potentiaalisia Muumi-korujen ostajia löytyy Englannista, Ruotsista ja Norjasta.

Coruu verkkokauppaan on avattu japanin-, englannin- ja ruotsinkieliset sivut. Coruu Silikonikorujen omaa mallistoa myydään vain verkkokaupan kautta. Muumi-koruja myydään oman verkkokaupan lisäksi myös useissa jälleenmyyntipisteessä, esimerkiksi Moomin Shopeissa. Coruu Muumi-koruja tulee jatkossa löytymään myös kansainvälisiltä lentokentiltä.

Coruu silikonikorut ja Muumi-korut valmistetaan kaikki Suomessa. Coruu malliston silikonikorut on suunnitellut kolme muotoilijaa - turkulaiset nuoret suunnittelijat Sara Tuuli ja Tessa Ojala sekä japanilaissyntyinen, Suomessa muotoilua opiskellut Satsuki Hata.
Jokaisen korudesignin takana on oma tarinansa. Coruu mallistoon kuuluu korvakoruja, kaulakoruja ja rannekoruja.

Lisätiedot ja lisäkuvat:

Maarit Fellman, coruu@coruu.com, puh. 0400 527 257

Lisätietoja yrityksestä: http://www.coruu.fi/

Lehdistötiedote luettavissa: http://www.coruu.fi/page/8/lehdistotiedote-342017

Valokuvia ladattavissa: https://drive.google.com/open?id=0BxznrhhGpfAnRWh4...

Annamme mielellämme lisää valokuvia lehdistön käytöön.

Lisätietoja Finpron eComGrowth -verkkokauppojen kansainvälistymishankkeesta www.ecomgrowth.fi