Ruotsin suosituin verkkokauppatapahtuma rantautuu Suomeen

Finpron eCom Growth -kasvuohjelma ja Emeetin taustalta löytyvä ruotsalaisyritys Ehandel.se järjestävät Emeet-tapahtuman ensi kertaa Suomessa. Emeet Nordic kokoaa yhteen suomalaiset ja ruotsalaiset verkkokauppiaat keskustelemaan kasvavan alan tuoreimmista muutosvoimista 4. toukokuuta 2017 Team Finland -talolla Helsingissä.

Verkkokaupan suosio kasvaa jatkuvasti. Vuonna 2016 pohjoismaiset kuluttajat käyttivät peräti 21,9 miljardia euroa verkkokauppaostoksiin. Kuukausittain jopa 62 prosenttia 18–79-vuotiaista pohjoismaalaisista teki verkkokauppaostoksia.

Globaalisti räjähdysmäisesti kasvavan alan nykytilaan pureudutaan toden teolla toukokuun alussa Helsingissä, kun Ruotsissa suureen suosioon noussut Emeet-verkkokauppatapahtuma saapuu Suomeen. Emeet Nordic -tapahtumassa suomalaiset ja ruotsalaiset verkkokauppiaat osallistuvat itselleen relevantteihin sessioihin, joissa paneudutaan konkreettisiin verkkokaupan kysymyksiin ja haasteisiin.

Maksimaalinen tiedonvaihto uniikilla konseptilla

Emeetin osallistujat vaihtelevat aina pienemmistä uusista tulokkaista suuriin satojen miljoonien liikevaihtoa pyörittäviin verkkokauppayrityksiin. Emeet on suunnattu niin b2b- kuin b2c-sektorin verkkokauppiaille.

– Tapahtumasta ainutlaatuisen tekee se, että se on suunnattu ensisijaisesti verkkokauppiailta verkkokauppiaille. Emeetissä verkkokauppiaat kohtaavat ja jakavat tietoa parhaista käytännöistä toisilleen. Paikalla on vain rajallinen määrä yhteistyökumppaneita. Tämä lähestymistapa erottaa Emeetin tavanomaisista tapahtumista, Finpron eCom Growth -kasvuohjelman ohjelmajohtaja Kari Pokkinen sanoo.

Emeet on omanlaisensa tapahtuma myös sisällön puolesta: tapahtumassa osallistujat itse luovat sisällön yhdessä keynote-puhujien ja verkkokaupan asiantuntijoiden kanssa. Osa päivän ohjelmasta on suunniteltu etukäteen, kun taas osan täyttävät osallistujat itse juuri heitä kiinnostavilla aiheilla.

Viime vuonna Göteborgiin ja Helsingborgiin laajentunutta tapahtumaa ei ole aiemmin järjestetty Ruotsin rajojen ulkopuolella.

– Ruotsissa tapahtuma on vakiinnuttanut suosionsa verkkokauppiaiden kohtaamispaikkana. Nyt ensi kertaa suomalaiset ja ruotsalaiset verkkokauppiaat jakavat oppeja ja tietoa toisilleen näin avoimesti. Yli maarajojen oppimisen ja parhaiden käytäntöjen jakamisen pohjimmainen päämäärä on kansainvälinen kasvu, kommentoi Ehandel.se:n toimitusjohtaja Michael Wictor.

Ilmainen pääsy verkkokauppiaille

Lippuja Emeet Nordiciin voi hakea 7. huhtikuuta alkaen eCom Growthin sivuilta osoitteesta http://ecomgrowth.fi/emeet-nordic/.

Verkkokauppiaille tapahtumaan osallistuminen on maksutonta. Tapahtumaan haetaan myös yhteistyökumppaneita kaupan palveluja ja ratkaisuja tuottavista yrityksistä. Lippuja on rajallisesti, joten kannattaa olla nopea.

Kari Pokkinen

Ohjelmajohtaja, Finpro

Kari.Pokkinen@finpro.fi

Sanna Thurdin

Head of Events, Ehandel.se

Sanna@ehandel.se

Lisää kuvia Emeet-tapahtumista: https://www.flickr.com/photos/julgun/sets/72157682173807466

eHandel.se on Ruotsin suurin verkkokaupan uutis- ja kohtaamispaikka. Sivustolla vierailee kuukausittain yli 100 000 kävijää ja aktiivisia jäseniä on noin 35 000. Ehandel.se:n missio on edistää ja kehittää ruotsalaista verkkokauppaa sekä lisätä sitä koskevaa tietoutta. Vuodesta 2012 lähtien Emeet on ollut osa Ehandel.se-yritystä.

eCom Growth on Finpron kolmivuotinen digitaalisen kaupan kasvuohjelma, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kansainvälistymäänja kasvamaan. Finpro auttaa suomalaisia pk-yrityksiä kansainvälistymään, hankkii Suomeen lisää ulkomaisia investointeja ja kasvattaa ulkomaisten matkailijoiden virtaa Suomeen. Finpron muodostavat Export Finland, Visit Finland ja Invest in Finland.