FONDIA OYJ:N UUDET OSAKKEET MERKITTY KAUPPAREKISTERIIN

Fondia Oyj tiedotti 31.1.2018 yrityskaupasta, jossa Fondia hankki omistukseensa ruotsalaisen lakitoimiston Jansson & Norin AB:n (J&N). Noin 1,6 miljoonan euron kauppahinnasta maksettiin yhtiön osakkeilla noin 0,3 miljoonaa euroa. Kauppahinnan suorittamiseksi Fondian hallitus päätti 31.1.2018 suunnatusta osakeannista, jossa J&N:n kolme omistajaa merkitsivät yhteensä 25 499 uutta Fondia Oyj:n osaketta.

Osakkeet on merkitty kaupparekisteriin tänään 15.2.2018. Fondia Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen on 3 930 035 osaketta. Uudet osakkeet on tarkoitus ottaa julkisen kaupankäynnin kohteeksi yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa arviolta 16.2.2018 alkaen.

Uudet osakkeet tuottavat oikeuden osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lukien.

Helsingissä 15.2.2018

Toimitusjohtaja Salla Vainio

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa ja Virossa ja konsernin liikevaihto oli vuonna 2017 noin 17,5 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 120 työntekijää.

Fondia on vuonna 2004 perustettu liikejuridiikan täyden palvelun yritys ja edelläkävijä uudenlaisten palvelumallien ja teknologian hyödyntämisessä alallaan. Fondia on ylpeästi erilainen lakipalveluyritys, jonka päätuotteena on ulkoistettu lakiosasto, Legal Departement as a Service (LDaaS). Siinä, missä alan yritysten palvelut perinteisesti pohjautuvat tuntipohjaiseen laskutukseen, tarjoaa Fondia asiakkailleen valmiiksi paketoituja kiinteästi hinnoiteltuja palvelukonsepteja, joita asiakas voi hankkia tarpeen mukaan. Fondia on onnistunut luomaan asiakkailleen uudenlaisia tapoja hankkia lakipalveluja ja hyödyntämään palvelumalleissaan digitaalisia ympäristöjä. Fondialla on jo noin kaksisataa lakiosastokumppania ja yli 100 työntekijää. Fondian pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja sillä on toimipaikat myös seitsemässä muussa kaupungissa Suomessa sekä Tallinnassa ja Tukholmassa.