• Fonecta/

LEHDISTÖTIEDOTE 10.3.2004 Fonecta osti Kotikaupungin Puhelimen painettujen puhelinluetteloiden liiketoiminnan Fonecta Oy ja Kotikaupungin Puhelin Oy ovat saattaneet päätöksen kaupan, jossa Kotikaupungin Puhelin myi painettujen puhelinluetteloiden liiketoimintansa Fonectalle. Kilpailuvirasto hyväksyi kaupan 23.2.2004. Asiakkailta kauppa ei edellytä toimenpiteitä. Kotikaupungin Puhelimen liittymäasiakkaat saavat puhelinluettelon maksutta kuten ennenkin. Kaupan kohteena oli Kotikaupungin Puhelimen osuus Pohjois-Karjalan alueellisesta puhelinluettelosta. Viime vuoden marraskuussa ilmestyneen Pohjois-Karjalan puhelinluettelon 2004 painosmäärä oli lähes 96 000 kappaletta. Kotikaupungin Puhelimen omistajayhtiöt ovat verkko-operaattorit Telekarelia Oy ja Outokummun Puhelin Oy. Kaupan myötä Fonecta palvelee nyt myös Kotikaupungin Puhelimen asiakkaita kaikissa Pohjois-Karjalan puhelinluetteloon 2005 liittyvissä asioissa. "Kotikaupungin Puhelimen painettujen puhelinluetteloiden liiketoiminta vahvistaa asemaamme Pohjois-Karjalan puhelinluettelon pääjulkaisijana. Luettelon julkaisuyhteistyö Savonlinnan Puhelin Oy:n kanssa jatkuu normaalisti. Palvelemme nyt kaikkia Soneran, TikkaComin ja Kotikaupungin Puhelimen asiakkaita Pohjois-Karjalan puhelinluetteloon liittyvissä asioissa", kertoo toimitusjohtaja Heikki Jämsänen Fonecta Oy:stä. Puhelinluettelo on ilmestynyt Pohjois-Karjalan alueella yli 80 vuotta, ja se on edelleen alueen ylivoimaisesti käytetyin ja jatkuvasti uudistuva yhteystietopaketti. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joissa kaikissa Fonecta on virallisena julkaisijana "Punnitsimme Pohjois-Karjalan puhelinluettelon julkaisutoiminnan kehittämisen kannalta erilaisia vaihtoehtoja ja totesimme, että Fonecta Oy:llä oli jo olemassa vahva asema tämän liiketoiminnan osaamisessa. Siten päädyimme tässä asiassa yhteistyöhön heidän kanssaan", sanoo toimitusjohtaja Jouni Parkkonen Kotikaupungin Puhelin Oy:stä. "Luetteloliiketoiminta näyttäisi keskittyvän yhteystietojen hakupalveluihin erikoistuneiden yritysten liiketoiminnaksi Suomessa. Vuoden 2002 aikana hankimme Turun Puhelimen, Loimaan Seudun Puhelimen, Kestelin ja Riihimäen Puhelimen painettujen puhelinluetteloiden liiketoiminnat sekä viime vuonna Lounetin ja TikkaComin luetteloliiketoiminnat", päättää toimitusjohtaja Jämsänen. Lisätietoja : Heikki Jämsänen, toimitusjohtaja, Fonecta Oy Puhelin: 020 442 2100 tai 0400 405 099 Sähköposti: heikki.jamsanen@fonecta.com Jouni Parkkonen, toimitusjohtaja, Kotikaupungin Puhelin Oy Puhelin: (013) 735 2815 tai 044 562 2815 Sähköposti: jouni.parkkonen@kotikaupunginpuhelin.fi Fonecta Oy on Suomen johtava yhteystietoyritys. Fonecta tarjoaa yhteystietojen hakupalveluita ajasta, paikasta ja viestintävälineestä riippumatta. Fonectan hakupalveluita ovat muun muassa alueelliset Puhelinluettelot, 02 02 02 - numeropalvelu, 118 -numeropalvelu Soneran lanka- ja matkapuhelinasiakkaille sekä Fonecta Finder. Fonecta - konsernilla on liiketoimintaa Suomessa ja Ranskassa. Sen palveluksessa on noin 980 henkilöä, joista lähes 600 Suomessa. Vuonna 2002 konsernin pro forma liikevaihto oli 91,3 miljoonaa euroa ja tilikauden tulos 3,2 miljoonaa euroa. www.fonecta.fi Kotikaupungin Puhelin on paikallinen, Pohjois-Karjalassa toimiva tietoliikenne- ja matkapuhelinpalveluja tarjoava yritys. Sen omistajayhtiöinä toimivat verkko-operaattorit Outokummun Puhelin Oy ja Telekarelia Oy, joiden osaaminen ja pitkäaikainen kokemus tele- ja tietoliikennealan toiminnassa ovat osa yrityksen kokonaisvaltaista palvelua. Em. yhtiöiden muodostamassa konsernissa työskentelee 37 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2003 oli n. 5,5 miljoonaa euroa. Kotikaupungin Puhelin kuuluu valtakunnalliseen Finnet -ryhmään. Finnet on suomalainen tietoliikenneryhmä, johon kuuluu mm. 37 paikallisesti toimivaa puhelinyhtiötä sekä DNA Finland Oy, Finnet Verkot Oy ja Finnet Com Oy. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/10/20040310BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/10/20040310BIT00180/wkr0002.pdf