Fonectan iPhone-sovellus tuo yli 4 miljoonaa yhteystietoa taskuun

Yhteystieto- ja mediayhtiö Fonecta Oy tarjoaa tiedot yrityksistä, ravintoloista ja hotelleista iPhonen välityksellä. Fonecta on ensimmäinen alan toimija, joka on tuottanut iPhone-sovelluksen Suomen markkinoille.

Tiedot yrityksistä, ravintoloista ja hotelleista ovat hipaisun päässä, kun Fonectan uusi maksuton iPhone-sovellus tuo yli neljä miljoonaa yhteystietoa suoraan taskuun. Yhteystiedot löytyvät missä ja milloin tahansa nappia painamalla. - Fonecta tähtää mobiili-internetin ykkösmediaksi. Halusimme kehittää ensimmäiseksi iPhone-sovelluksen, sillä iPhonen suosio ja merkitys on Suomessakin kiihtyvässä kasvussa, Fonectan liiketoimintajohtaja Lauri Kangaslahti kertoo. Sovelluksen kehityksessä on panostettu erityisesti nopeaan ja vaivattomaan käyttöön. - Kun yhteystiedot ovat löytyneet, voi näyttöä koskettamalla joko soittaa, siirtyä kohteen internetsivuille, hakea ajo-ohjeita tai jakaa tiedot kohteesta ystävien kanssa, Kangaslahti listaa. Monipuolisten toimintaominaisuuksien lisäksi Fonectan iPhone-sovellus hyödyntää automaattista paikannusta. - Sovelluksessa on sisäänrakennettuna GPS-toiminto, joka etsii ensisijaisesti käyttäjää lähimpänä sijaitsevat palvelut, yhteydet ja yritykset. Jos ehdotukset eivät miellytä, uusia saa helposti – puhelinta ravistamalla, Kangaslahti demonstroi. Paikallinen mobiilihaku ja -paikannus myös muihin mobiililaitteisiin iPhonen käyttäjät saavat uuden sovelluksen puhelimeensa ensimmäisinä. Kevään kuluessa Fonectan uusien palveluiden käyttö on mahdollista myös muissa mobiililaitteissa. - Tavoitteenamme on tehdä paikallisesta mobiilihausta ja -paikannuksesta suomalaisten arkipäivää ensi kevään kuluessa, Kangaslahti lupaa. Fonectan uusi iPhone-sovellus on ladattavissa ilmaiseksi iTunes App Storesta. Löydät lataussivulle osoitteesta http://www.16400.fi/iphone. Esittelyvideo Fonectan iPhone-sovelluksesta on ladattavissa osoitteissa: http://www.sendspace.com/file/a4v5g5 (wmv-tiedosto, 7 MB) http://www.sendspace.com/file/hzr7yo (AVI-tiedosto, 279 MB)