Fonectan Love Story –filmi ylsi Cannesissa finaaliin

Fonectan 16400-mobiilipalvelun elokuva Love Story edustaa Suomen parasta tv-mainontaa. Love Story valittiin lauantaina päättyneen Cannes Lions -mainosfestivaalin elokuvasarjan finaaliin. Fonecta on ensimmäinen suomalainen hakemistoalan yritys, joka on saavuttanut näin suurta kunniaa Cannesissa.

Love Story on yksi kolmesta suomalaisesta filmistä, jotka pääsivät Cannesin festivaalin mainoselokuvien shortlistalle. Lopulliset festivaalivoittajat valittiin tältä listalta. Kilpailuun lähetettiin Suomesta tänä vuonna yhteensä noin 50 elokuvaa.
”Vaikka suomalaistyöt eivät yltäneetkään palkinnoille, on finaaliin pääsy itsessään jo hieno saavutus. Suomalaisista töistä Cannesin mainoselokuvafinaaliin yltää yleensä parhaimmillaan yksi filmi vuodessa”, toteaa Fonectan markkinointipäällikkö Minna Lindholm.

Fonectan Love Story -mainosfilmin on tehnyt mainostoimisto SEK & Grey. Kaikki Cannes Lionsin short-listalle päässeet työt ovat näkyvissä osoitteessa: www.canneslions.com/winners/film/short_0_1.htm. Fonectan Love Story löytyy kategoriasta “A23 Commercial Public Services”. Festivaalin eri sarjojen voittajia voi katsella osoitteessa: www.canneslions.com/winners/.

16400-palvelun Love Story -mainosfilmi pyörii parasta aikaa tv-kanavilla. Love Story -mainos on mukana myös Anna Perhon juontamassa Cannes Lions Festival -reportaasissa, joka esitetään Nelosella 24.8.

Cannesin arvostettu mainosfestivaali kokoaa vuosittain yhteen yli 9 000 markkinointialan toimijaa 85:sta eri maasta. Erillisiä kilpailusarjoja ovat mm. mainoselokuvat, radiomainonta, ulkomainokset ja lehtimainonta.