Joulukorttien osoitehakuja ei jätetty viimeiseen päivään

Tiistaina tehtiin jopa 1,5 miljoonaa hakua

Kotimaan joulutervehdysten viimeinen lähetyspäivä edullisella joulupostitushinnalla sai jälleen aikaan hakupiikin Fonectan palveluissa. Kaikki eivät silti jättäneet osoitehakuja viimeiselle päivälle keskiviikkoon 15.12., sillä eniten hakuja Fonectan numero-, mobiili- ja verkkopalveluissa tehtiin jo päivää aiemmin.

Tiistaina 14.12. Fonecta.fi-, Finder.fi- ja eniro.fi-sivuston sekä 02 Palvelun ja 16400-mobiilipalvelun kautta haettiin henkilöiden yhteystietoja yhteensä noin 1,5 miljoonaa kertaa. Fonecta.fi-verkkopalvelussa tehtiin lähes 150 000 henkilöhakua, mikä on yli viisinkertainen määrä normaaliin tiistaihin verrattuna ja samalla vuoden 2010 päiväkohtainen ennätys.

Eniro.fi:ssä tehtiin 4,5-kertainen ja 16400-mobiilipalvelussa 2,5-kertainen määrä hakuja verrattuna normaaliin päivään. Finder.fi:issä kasvu oli 84 % ja 02 02 02 Numeropalvelussa 10 %.

Ruuhkasta huolimatta kaikki Fonectan palvelut toimivat moitteettomasti. Joulukorttien lähetyksen lisäksi Fonectan yhteystietopalveluita käytetään erityisen paljon jouluaaton, uudenvuodenaaton, ystävänpäivän ja lakkiaisten aikaan.

Joulutervehdykset ehtivät Suomessa vielä jouluksi perille, kun ne postitetaan ykkösluokassa tiistaihin 21.12. mennessä.

Lauri Kangaslahti, puh. 040 740 1518,
lauri.kangaslahti@fonecta.com