ROVANIEMEN PUHELINLUETTELOSSA ERIKOISIA SUKUNIMIÄ JA UUSIA KARTTOJA

Fonectan julkaisema Rovaniemen Puhelinluettelo vuodelle 2011 on ilmestynyt, ja se jaetaan kotitalouksiin sekä yrityksiin 2.3.2011 mennessä.

Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemisto; vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 2,8 miljoonaa käyttäjää (TNS Atlas 1-12/2009). Puhelinluettelo on myös pienyritysten eniten käyttämä markkinakanava, ja yrittäjien markkinointi puhelinluettelossa on yhä kasvussa (Taloustutkimus Oy / Pk-sektorin mikroyritysten markkinointi- ja mediapanostukset 2009).

Uutta Rovaniemen Puhelinluettelossa 2011:

• indeksikartalla pinnanmuodot näkyvät selkeämmin
  • taajamakarttojen kohdeväritystä muutettu; asuinalueet erottuvat selkeämmin teollisuus- ja liikealueista
  • Keltaisten Sivujen otsikkohakemisto myös englanniksi
  • uudet ristikkosivut – ratkaisijoiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti.

Rovaniemellä Niemelät ja naisten nimet muuta maata yleisempiä

Rovaniemen Puhelinluettelossa Niemelä on yleisin sukunimi, kun se koko maan listalla on vasta 54. tyypillisin. Koko maan Puhelinluetteloissa on eniten Virtasia, mutta Rovaniemellä Virtaset eivät yllä 50. suosituimman nimen joukkoon.

Yleisimmät sukunimet Rovaniemen Puhelinluettelossa (sijoitus koko Suomen Puhelinluetteloissa)

1. Niemelä (54.)
  2. Sääskilahti (ei 150 yleisimmän joukossa)
  3. Poikela (ei 150 yleisimmän joukossa)
  4. Heikkilä (15.)
  5. Ollila (ei 150 yleisimmän joukossa)

Rovaniemen Puhelinluettelon yleisimmät etunimet ovat Erkki, Pentti, Timo, Seppo, Pekka, Matti, Martti, Heikki, Eeva ja Jorma.  Suomen kattavissa Puhelinluetteloissa top 10 etunimien listalle ei yllä yhtään naista.

Puhelinluettelossa huomioitu ympäristöasiat

Fonectan Rovaniemen Puhelinluettelo on painettu UPM:n Kaipolan tehtaan valmistamalle paperille, jolle on myönnetty EU-kukka-ympäristömerkki. Paperista puolet on kierrätyskuitua ja puolet sahoilta hyödynnettyä haketta. Puhelinluettelo on kierrätyskelpoinen ja tuotteen valmistus täyttää ympäristöasiantuntijoiden kriteerit.

Fonecta Oy, tuotepäällikkö Tuire Suvanto, puh.020 442 2420, tuire.suvanto@fonecta.com