Uusi Hyvinkää-Riihimäen Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonecta Oy:n julkaisema Hyvinkää-Riihimäen Paikallinen Puhelinluettelo 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Posti jakaa Hyvinkää-Riihimäen Paikallisen Puhelinluettelon suoraan kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin 7.3.2008 mennessä.

Puhelinluettelolla on Hyvinkään ja Riihimäen alueella pitkät perinteet. Ensimmäinen ”Riihimäki-Hyvinkään sekä ympäristöjen puhelinluettelo” ilmestyi vuonna 1915. Vuonna 1920 ilmestyi ensimmäinen luettelo, jossa luetteloalue oli sama kuin nyt ilmestyvässä luettelossa.

Puhelinluettelo on edelleen Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Paikallinen Puhelinluettelo on kätevä tietopaketti

Hyvinkää-Riihimäen Paikallisesta Puhelinluettelosta tiedot löytyy helposti ja nopeasti eri väreillä merkittyjen osioiden ansiosta. Kansiliepeen pikahakemistoon on koottu alueen sairaanhoitopalvelujen yhteystiedot. Samasta paikasta löytyvät myös hätänumerot. Luettelon alkusivuilta löytyy karttasivujen lisäksi seudun tietopaketti, jossa on tietoa vapaa-ajan tarjonnasta, kierrätysohjeita, paikallisia tapahtumia vuodelle 2008 sekä muita arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyviä hyötytietoja. Keltaisilla Sivuilla on tuttuun tapaan alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Virtaset yhä ykkösiä

Yleisin sukunimi Hyvinkää-Riihimäen Paikallisessa Puhelinluettelossa on edelleen Virtanen, heitä on yhteensä 107. Kakkosina ovat Koskiset, ja Niemiset ovat nousseet Salosten ohi kolmansiksi. Varsin tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Laineet, Aaltoset, Jokiset, Salot, Salmiset ja Saariset.

Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät, rouvat ja insinöörit.

Puhelinluettelo jaetaan nyt ilman muovikelmua

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisäksi Hyvinkää-Riihimäen Puhelinluettelot jaetaan nyt ilman muovikelmua, mikä vähentää pakkausjätteen määrää. Muovitus on korvattu paperivyötteellä, jossa on muun muassa asiakaskysely luettelon käyttäjille.

Lisätietoja: Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420

Hyvinkää-Riihimäen Puhelinluettelo 2008 numeroina

Painosmäärä 45 000
Puhelinnumeroita 22 352

Yleisimmät sukunimet:

Virtanen 107
Koskinen 105
Nieminen 100
Salonen 95
Laine 92
Aaltonen 82
Jokinen 78
Salo 74
Salminen 69
Saarinen 67

Yleisimmät ammattinimikkeet:

maanviljelijä 259
rouva 96
insinööri 81

Muuta mielenkiintoista Hyvinkää-Riihimäen Paikallisesta Puhelinluettelosta

Luettelon alkusivuilta löytyy mm:
- sairaanhoidon pikahakemisto (kansiliepeessä)
- retkeilyreittejä ja luontopolkuja
- tapahtumia vuodelle 2008
- hyötyjätepisteet
- tekstiilien hoito-ohjemerkit
- tietoa kotitalousvähennyksestä

Lisäksi luettelon vyötteessä on asiakaskysely, johon vastanneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan luettelosta löytyvään liikkeeseen.