Uusi Jämsän Seudun Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan julkaisema Jämsän Seudun Puhelinluettelo 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Jämsän Puhelinluettelo sisältää Jämsän, Jämsänkosken ja Kuhmoisten puhelinnumerot sekä Korpilahden kotipuhelinnumerot. Korpilahden yritysnumerot on siirretty tulevan kuntaliitoksen myötä Jyväskylän puhelinluetteloon. Puhelinluettelot jaetaan suoraan perille kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin – myös Korpilahteen – syyskuun loppuun mennessä.

Puhelinluettelolla on Jämsän seudulla pitkät perinteet. Jämsässä, Jämsänkoskella ja Koskenpäässä ilmestyi ensimmäinen Puhelinluettelo jo vuonna 1935.

Puhelinluettelo on Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,4 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 75 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2007).

Hyödyllistä tietoa arkeen

Jämsän Seudun Puhelinluettelon kansiliepeen alla on sairaanhoitopalveluiden pikaopas. Luettelon alkusivuilta löytyy karttojen lisäksi arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyvää informaatiota, muun muassa tietoa vuoden vaihteessa tapahtuvista kuntaliitoksista, vinkkejä vapaa-ajan viettoon sekä ohjeita kierrätykseen ja kotitalousvähennyksen tekoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä yksityishenkilöiden puhelinnumerot ovat tuttuun tapaan aakkosjärjestyksessä omissa hakemistoissaan Valkoisilla Sivuilla. Keltaisilta Sivuilta löytyy seudun palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Nieminen yleisin sukunimi

Yleisin sukunimi Jämsän Seudun Puhelinluettelossa on Nieminen, heitä on luettelossa yhteensä 121. Seuraavaksi eniten on Salosia ja Järvisiä. Tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Mäkiset, Salmiset, Lahtiset, Virtaset, Jokiset, Rantaset ja Ahoset. Ammattinimikkeiden kolmen kärjen muodostavat maanviljelijät, paperityöläiset ja rouvat.

Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Fonectan Puhelinluettelot painetaan kokonaan UPM:n valmistamalle luettelopaperille, josta 40 prosenttia on tehty kierrätyskuidusta ja 60 prosenttia sahoilta tulevasta jätehakkeesta, joka muuten joutuisi kaatopaikalle. Vanhat luettelot kannattaa jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin, jolloin ne voidaan käyttää uudelleen paperin raaka-aineena.

Lisätietoja: Fonecta Oy, tuotepäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420

Painokelpoinen kuva luettelosta on ladattavissa osoitteessa: http://www.fonecta.fi/yritys/medialle/fi_FI/materiaaleja/

Jämsän Seudun Puhelinluettelo 2008 numeroina

paperityöläinen 54
rouva 52

Anna palautetta vuoden 2008 Jämsän Seudun Puhelinluettelosta

Internetosoitteessa www.fonecta.fi/kysely on asiakastyytyväisyyskysely, jossa voi antaa palautetta Puhelinluettelosta. Palautteen avulla luetteloa kehitetään palvelemaan käyttäjiä entistäkin paremmin. Kaikkien 31.10.2008 mennessä palautetta antaneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan, Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen.