Uusi Jyväskylän Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan julkaisema Jyväskylän Puhelinluettelo 2009 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Jyväskylän Puhelinluettelo sisältää Jyväskylän, Jyväskylän maalaiskunnan, Laukaan, Muuramen ja nyt myös Korpilahden puhelinnumerot. Puhelinluettelot jaetaan suoraan perille kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin 26.9. mennessä.

Puhelinluettelolla on Jyväskylän seudulla pitkät perinteet. Seudun ensimmäinen puhelinluettelo ilmestyi jo vuonna 1901. Tänä vuonna Jyväskylän Puhelinluettelon jakelumäärä kasvoi noin 11 prosenttia.

Puhelinluettelo on Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,4 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 75 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1–12/2007).

Hyödyllistä tietoa arkeen

Jyväskylän Puhelinluettelo sisältää sairaanhoitopalveluiden pikaoppaan, karttoja sekä arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyvää informaatiota. Puhelinluettelossa on muun muassa vinkkejä tapahtumista ja energian säästämisestä sekä ohjeita kierrätykseen ja kotitalousvähennyksen tekemiseen. Kotimaan ja ulkomaiden suuntanumerot sekä etukupongit löytyvät luettelon lopusta.

Luettelon alkusivuilla on myös Jyväskylän kaupunki-info, jossa kerrotaan vuoden 2009 alussa alueella tapahtuvista kuntamuutoksista. Yritysten, yhteisöjen sekä yksityishenkilöiden puhelinnumerot ovat tuttuun tapaan aakkosjärjestyksessä omissa hakemistoissaan Valkoisilla Sivuilla. Keltaisilta Sivuilta löytyvät seudun palveluntarjoajien ilmoitukset tuotteista ja palveluista.

Nieminen yleisin sukunimi

Yleisin sukunimi Jyväskylän Puhelinluettelossa on Nieminen, heitä on luettelossa yhteensä 192. Seuraavaksi eniten on Mäkisiä ja Ahosia. Tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Lahtiset, Hämäläiset, Manniset, Salmiset, Laitiset, Oksaset ja Hänniset. Ammattinimikkeiden kolmen kärjen muodostavat maanviljelijät, rouvat ja autoilijat.

Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Fonectan Puhelinluettelot painetaan kokonaan UPM:n valmistamalle luettelopaperille, josta 40 prosenttia on tehty kierrätyskuidusta ja 60 prosenttia sahoilta tulevasta jätehakkeesta, joka muuten joutuisi kaatopaikalle. Vanhat luettelot kannattaa jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin, jolloin ne voidaan käyttää uudelleen paperin raaka-aineena.

Lisätietoja: Fonecta Oy, tuotepäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420

Painokelpoinen kuva luettelosta on ladattavissa osoitteessa: http://www.fonecta.fi/yritys/medialle/fi_FI/materiaaleja/

Jyväskylän Puhelinluettelo 2009 numeroina

rouva 143
autoilija 79

Anna palautetta vuoden 2009 Jyväskylän Puhelinluettelosta

Internetosoitteessa www.fonecta.fi/kysely on asiakastyytyväisyyskysely, jossa voi antaa palautetta Puhelinluettelosta. Palautteen avulla luetteloa kehitetään palvelemaan käyttäjiä entistäkin paremmin. Kaikkien 31.10.2008 mennessä palautetta antaneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan, Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen.