Vilkas päivä Fonectan yhteystietopalveluissa - Joulukorttiruuhka alkoi jo maanantaina

Kotimaan joulutervehdysten viimeinen postituspäivä edullisemmalla hinnalla sai aikaan hakupiikin Fonectan yhteystietopalveluissa. Joulukorttien osoitetietoja haettiin niin numero-, mobiili- kuin verkkopalveluistakin. Fonectan 02 02 02 ja 118 Numeropalveluissa otettiin tiistaina 15.12. vastaan 18 % enemmän puheluita kuin normaalisti. 16400-mobiilipalvelun nimi- ja numerohaku sekä automaattinen soitontarkistuspalvelu Avain keräsivät puolestaan 59 % enemmän hakuja. Myös Fonectan verkkopalveluissa 02.fi:ssä ja Fonecta Finderissa tiistai oli vilkas päivä. 02.fi:stä haettiin normaaliin verrattuna lähes nelinkertainen määrä yhteystietoja, ja Fonecta Finderin haut kasvoivat 77 %. Kovin ruuhka jo maanantaina Pahin jouluruuhka yhteystietopalveluissa oli jo maanantaina 14.12. Silloin 02.fi:stä haettiin lähes viisi kertaa tavallista enemmän yhteystietoja. Finderissa hakuja tehtiin 83 % enemmän, ja mobiilihakujen määrä kasvoi jopa 114 %. Kaikki Fonectan palvelut toimivat ruuhkasta huolimatta moitteettomasti. Joulukorttien lähetyksen lisäksi Fonectan yhteystietopalveluita käytetään erityisen paljon yleisesti koko joulunalusajan, uuden vuoden yönä, ystävänpäivänä sekä kesäkuussa. Ykkösluokassa joulutervehdykset Suomeen ehtivät vielä jouluksi perille, kun ne postitetaan maanantaihin 21.12. mennessä. Lisätietoja: Eira Heinämies, puh. 050 3786 099, eira.heinamies@fonecta.com