Forenom on ostanut Kotihotellin

Forenom on 1.7.2015 päivätyllä kaupalla ostanut pääkaupunkiseudulla toimivan Kotihotelli Oy:n osakekannan. Kaupassa Forenomille siirtyy kalustettuja asuntoja yrityksille vuokraavan Kotihotellin koko asuntokanta sekä henkilökunta.

Asiakkaille ja vuokranantajille kauppa ei aiheuta muutoksia. Laadukasta palvelua on edelleen saatavissa tutuista numeroista. ”Forenom on meille ja asiakkaillemme paras mahdollinen kumppani. On hienoa päästä osaksi Forenomin rohkeaa kasvutarinaa. Tämä on unelmadiili!” hehkuttaa Kotihotellin johtaja Hannu Junkkaala.

Forenomin visio on olla Pohjois-Euroopan vahvin yritysmajoittaja. ”Tämä kauppa on yksi askel kohti tavoitettamme”, naulaa Forenomin toimitusjohtaja Johannes Kangas ja jatkaa: ”Asiakkaat arvostavat kodinomaista majoitusta ja haluavat valita laadukkaan huoneiston hotellin hinnalla. Kotihotellin korkeatasoiset asunnot Helsingin keskustassa ja Leppävaarassa ovat mainio lisä paikkaamaan jatkuvasti kasvavaa kysyntää näillä alueilla. On ilo saada korkeatasoisesta asiakaspalvelusta ja asuntojen laadusta tunnettu yritys saman katon alle.”

Forenom on vuonna 2001 perustettu Barona Groupiin kuuluva 2600 yksikön majoitusliike, jonka valikoimaan kuuluu 7 Huoneistohotellia, 4 Hostellia, 3 Suites -kohdetta sekä kaupan jälkeen n. 1350 asuntoa. Luomme perinteisen vuokra-asumisen ja hotellimajoituksen rinnalle uusia, kodinomaisia palveluja. Forenom majoitti viime vuonna yli 50 000 henkilöä ja noin 700 000 yksittäistä yötä. Forenomilla on toimistot Suomessa 14:lla paikkakunnalla, Tukholmassa, Oslossa sekä Pietarissa. Forenom on omalla alallaan Pohjoismaiden suurin toimija asuntomäärällä mitattuna. Forenom kuuluu jäsenyrityksenä Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry:hyn. Asuntojen omistajille Forenom tarjoaa varman vuokratulon ja huoletonta asunnon omistamista.

Kotihotelli

Kotihotelli on pääkaupunkiseudun vanhimpia alan toimijoita ja ollut kehittämässä alaa 20 vuotta. Kotihotellin valikoimassa on toista sataa huoneistoa Helsingin keskustassa ja Espoon Leppävaarassa. Kotihotelli on profiloitunut laadukkaiden huoneistojen tarjoamiseen liikematkustajille.

Forenomin toimitusjohtaja Johannes Kangas

johannes.kangas@forenom.fi

Kotihotellin johtaja Hannu Junkkaala

hannu.junkkaala@kotihotelli.fi

Pikafaktat

Forenom on ostanut Kotihotellin. Kauppa on Forenomille tärkeä askel kohti visiota Pohjois-Euroopan johtavasta yritysmajoittajasta.

Lainaukset

Vaikka huoneistohotelleja ei Suomessa oteta vielä vakavasti, meillä ei ole mitään hävettävää; konseptimme on globaalisti erittäin kilpailukykyinen.
Johannes Kangas, Forenom