Miten sitouttaa piinkova businessmies? Liikematkailu tuo puolet hotellien tuotoista – Forenom listasi 5 vinkkiä asiakkaiden sitouttamiseen.

Liikematkailijat ovat kovan kilpailun markkinoilla entistä tärkeämpi asiakasryhmä: noin 50 % hotellien kokonaistuotoista kertyy liikematkailusta. Sähköisten varauskanavien lisääntyessä hotellien erinomaisen, liikematkailijoille suunnatun palvelun tärkeys korostuu. Hotellin ei tarvitse olla seitsemän tähden tasoluokkaa tarjotakseen erinomaisen majoituskokemuksen ja sitouttaakseen asiakkaitaan. Esittelemme viisi vinkkiä, joiden avulla saat tyytyväisen businessmatkaajan palaamaan hotelliisi.

1. Energisoivat yöunet

Hyvin nukuttu yö on avain hyvään työpäivään. Matkustaminen, univelka ja pitkät päivät asettavat omat haasteensa työmatkalaisen jaksamiselle. Hotellissa hiljainen ja pimeä huone mukavalla sängyllä ja oikealla lämpötilalla on vähimmäisvaatimus energisoivalle levolle. Hotellinomistajana haluat asiakkaiden odottavan huoneisiinsa pääsyä - eivät välttelevän sitä.

2. Hyvät liikenneyhteydet

Liikematkailijat arvostavat sijaintia aivan yhtä paljon kuin hintaa – elleivät jopa enemmän. Lyhyt matka työpaikalle ja vapaa-ajanviettomahdollisuuksiin on täyttä kultaa, mutta joskus jopa ydinkeskustasijaintia tärkeämpää ovat hyvät liikenneyhteydet. Tarjoa asiakkaillesi helpot ohjeet, joilla hän pääsee kulkemaan liikennevälineellä kuin liikennevälineellä näppärästi työpaikan, vapaa-ajan ja yöpaikan välillä.

3. Käytännölliset kodin välineet

Liikematkailijan arkea helpottaa mahdollisuus silittää ja huoltaa pukineitaan, ja viipymisen mukavammaksi tekevät kahvin- ja teenkeittimet, oma jääkaappi sekä elektronisten laitteiden lataamiseen tarkoitetut käytännöllisesti sijoitetut pistokkeet. Harva muistaa kiinnittää huomiota yksinkertaisiin kodinomaisiin välineisiin ennen kuin tapaamiseen on tunti aikaa, matkalaukusta vedetty kauluspaita on rypyssä ja kahviakin pitäisi saada.

4. Lähiympäristö

Hotellihuoneen lisäksi liikematkailijat odottavat mukavuutta myös majapaikan ulkopuolella. Ravintolat, kahvilat ja vapaa-ajanviettomahdollisuudet ovat tärkeä osa myös työmatkailua. Tarjoa vieraillesi lähiympäristön parhaat tärpit ja suositukset suoraan älypuhelimeen. Matkailijat rakastavat myös erilaisia etuja. Neuvottele siis naapuruston toimijoiden kanssa asiakashinta hotellisi asukkaille.

5. Työtila

Työmatkalla työn ja vapaa-ajan välinen raja saattaa hämärtyä ja töitä tulee usein tehtyä myös illalla hotellihuoneessa. Tilava kirjoituspöytä ja mukava tuoli ovat liikematkailijalle välttämättömyys, joita ilman työntekijän on otettava kannettava tietokoneensa sänkyynsä häiritsemään tulevia yöuniaan. Asianmukaisen työtilan tarjoaminen asiakkaillesi vahvistaa kuvaasi liikematkailulle sopivana majoituskohteena.

Lisätiedot:

Sami Viitala | Product Category Manager, Aparthotels | Forenom
+358 40 4509483 | sami.viitala@forenom.fi

Olemme johtava suomalainen majoitus- ja relocationratkaisuja tarjoava yritys. Järjestämme yritysasiakkaiden työntekijöiden majoituksen ja autamme kansainvälisten työntekijöiden kotiutumisessa Suomessa tai ulkomailla. Uniikin konseptimme avulla olemme tuoneet vuokra-asunto- ja hotellimarkkinoiden rinnalle monipuolisia palveluja ja luoneet uudenlaista joustoa eri pituisiin majoitustarpeisiin sekä yrityksille että yksityisille asiakkaille. Tuoteperheeseemme kuuluu Forenom Apartments, Forenom Suites, Forenom Aparthotels sekä Forenom Hostels.

Yrityksestä

Forenom on johtava monipuolisten asumispalveluiden tarjoaja. Luomme perinteisen vuokra-asumisen ja hotellimajoituksen rinnalle uusia, kodinomaisia palveluja. Valikoimassamme on yksityisten ihmisten ja yritysten majoituskäyttöön noin 2 000 huoneistoa sekä useita huoneistohotelleja ympäri Suomea. Asuntojen omistajille tarjoamme varman vuokratulon ja huoletonta asunnon omistamista. Työllistämme 120 henkilöä ja liikevaihtomme oli vuonna 2013 noin 27 Meur. Olemme vuonna 2001 perustettu Barona Groupin tytäryhtiö.

Lainaukset

’’Tilava kirjoituspöytä ja mukava tuoli ovat liikematkailijalle välttämättömyys, joita ilman työntekijän on otettava kannettava tietokoneensa sänkyynsä häiritsemään tulevia yöuniaan.’’