• Forenom/

Vertasimme hotellia huoneistohotelliin – shokeeraava ero! / Näin teet 2 lomareissua yhden hinnalla

Vertasimme pidempiaikaisen majoittumisen kuluja huoneistohotellin ja perinteisen hotellihuoneen välillä. Ero on selvä, eikä ainoastaan euroissa.

Vertailussa yhden henkilön yöpyminen kolmen kuukauden ajan Forenomin huoneistohotellissa tuli maksamaan lähes 6500 euroa vähemmän kuin vastaava aika hotellissa. ”Mitä pidempään henkilö yöpyy huoneistohotellissa suhteessa perinteiseen hotelliin, sitä selkeämmin huoneistohotellin kustannustehokkuus nousee esiin”, linjaa Forenomin omistaman Kotihotellin toimitusjohtaja Hannu Junkkaala. Myös hinnoitteluperiaate on joustava: mitä pidempään asuu, sitä edullisemman hinnan saa.

Ero hotellin ja huoneistohotellin välillä on selkeä - eikä vain euroissa, vaan myös asumisviihtyvyydessä ja käytännöllisyydessä. Verrattuna perinteiseen hotellihuoneeseen, huoneistohotellista löytyy kaikki oman kodin mukavuudet; mahdollisuus tehdä ruokaa, käyttää omaa pyykinpesukonetta, pyytää ystäviä kylään illaksi tai viikonlopuksi, sekä isommalla porukalla yövyttäessä oma rauha erillisen oleskelu- ja nukkumistilan ansiosta.

Asumismukavuus sekä kilpailukykyinen hinta tekevät huoneistohotellista hyvin kilpailukykyisen vaihtoehdon myös työnsä puolesta matkustavalle. ”Tapaankin sanoa, että tavallinen hotelli ei ole vaihtoehto henkilölle, joka matkustaa työkseen” tiivistää Junkkaala huoneistohotellin etuja.

Vertaa kuinka paljon maksat mm. hotellin isosta aulasta ja päivystävästä henkilöstä – tai vastaavasti kuinka paljon rahaa jää säästöön vaikkapa seuraava reissun varalle!

Yksi henkilö, 3 kk Huoneistohotelli Hotelli

Asumisaika 90 vrk 90 vrk
Majoituskustannus Yhteensä 6200 e / 90 vrk Yhteensä 10 800 e / 90 vrk
Pinta-ala 20 m2 15 m2
Pohjaratkaisu Erilliset oleskelu/ruokailu- sekä nukkumistilat Kaikki samassa tilassa
Ruokailu Omassa keittiössä kokkaillessaelintarvikkeet 100 e/viikko Ruokailukustannukset ravintoloissa 30 e/pv
Internet 0 Usein maksullinen
Pyykinpesu 0 100 e/kk
EROTUS - 6400 e / 90 vrk

Kotihotellin johtaja Hannu Junkkaala

hannu.junkkaala@kotihotelli.fi

Olemme johtava suomalainen majoitus- ja relocationratkaisuja tarjoava yritys. Järjestämme yritysasiakkaiden työntekijöiden majoituksen ja autamme kansainvälisten työntekijöiden kotiutumisessa Suomessa tai ulkomailla. Uniikin konseptimme avulla olemme tuoneet vuokra-asunto- ja hotellimarkkinoiden rinnalle monipuolisia palveluja ja luoneet uudenlaista joustoa eri pituisiin majoitustarpeisiin sekä yrityksille että yksityisille asiakkaille. Tuoteperheeseemme kuuluu Forenom Apartments, Forenom Suites, Forenom Aparthotels sekä Forenom Hostels. Forenom osti Kotihotellin 1.7.2015 ja pystyy nyt tarjoamaan entistä kattavammin laadukkaita asuntoja pääkaupunkiseudulla.

Pikafaktat