Pekka Lundmark aloittaa Fortumin toimitusjohtajana 7.9.2015

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 4.9.2015 KLO 14.00

DI Pekka Lundmark aloittaa 7.9.2015 Fortumin toimitusjohtajana. Hänet nimitettiin tehtävään 2.4.2015.

Lundmark siirtyy Fortumiin Konecranes Oyj:n toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut viimeiset 10 vuotta. Sitä ennen hän on toiminut mm. Hackman Oyj:n toimitusjohtajana vuosina 2002 - 2004 ja Nokia Oyj:ssä useissa eri johtotehtävissä vuosina 1990 - 2000.

Helena Aatinen, viestintäjohtaja
puh. 010 45 20480

Jakelu

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Fortumin ydinosaamista on CO2-päästötön ja tehokas sähkön ja lämmön tuotanto. Yhtiö tarjoaa myös energia-alan tuotteita ja asiantuntijapalveluja yksityis- ja teollisuusasiakkaille sekä energiantuottajille.  Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Baltiaan, Venäjälle ja Puolaan. Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto (ilman myytyä sähköverkkoliiketoimintaa) oli 4,1 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,1 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi