Fortum Oyj: Osavuosikatsaus tammi–maaliskuu 2007

Vahva tuloskehitys jatkui

Vuosineljännes lyhyesti

• Vertailukelpoinen liikevoitto 512 miljoonaa euroa, +5 %.
• Tulos ennen veroja 661 (492) miljoonaa euroa, +34 %.
• Osakekohtainen tulos 0,59 (0,39) euroa, +51 %.
• Vahva liiketoiminnan kassavirta, 497 (303) miljoonaa euroa
• Fortum kirjasi 180 miljoonan euron voiton Hafslundin myymistä REC:n osakkeista osakkuusyhtiöiden tuloksena. Tämän vaikutus Fortumin osakekohtaiseen tulokseen ensimmäiseltä neljännekseltä on 0,20 euroa.

Espoo, 23.4.2007
Fortum Oyj

Lisätietoja antaa:
Mikael Lilius, toimitusjohtaja, puhelin: +358 10 452 9100
Juha Laaksonen, talousjohtaja, puhelin: +358 10 452 4519

Konsernin osavuosikatsaus on laadittu EU:ssa käyttöönotettua kansainvälistä tilinpäätösstandardia (IAS) 34, Osavuosikatsaukset, noudattaen. Osavuosikatsaus ei ole tilintarkastettu.

Tulostiedotus vuonna 2007:
Osavuosikatsaus tammi-kesäkuulta julkaistaan 18.7.2007
Osavuosikatsaus tammi-syyskuulta julkaistaan 18.10.2007

Jakelu:
Helsingin Pörssi
www.fortum.fi

Tilinpäätökseen liittyvää lisätietoa on nähtävillä Fortumin www-sivuilla osoitteessa: www.fortum.fi/sijoittajat.