FORTUM SUUNNITTELEE INVESTOINTIA LISÄYDINVOIMAAN RUOTSISSA

Lehdistötiedote

Fortumin osakkuusyhtiö Oskarshamns Kraftgrupp AB (OKG) on päättänyt selvittää mahdollisuutta kohottaa Oskarshamnin ydinvoimalaitoksen 2-yksikön tehoa. Yhtiö jättää syksyllä hakemuksen tehonnostosta Ruotsin ympäristöoikeudelle ja ydinvoimaviranomaiselle.

Fortum omistaa OKG:stä 43 %. Vuonna 2011 valmistuvaksi suunnitellun 2-yksikön tehonkorotuksen jälkeen Fortumin osuus ydinvoimalaitoksen kapasiteetista lisääntyy noin 80 megawatilla.

Ruotsin hallitus hyväksyi viime syksynä OKG:n Oskarshamnin 3-yksikön 250 megawatin tehonkorotuksen. 2- ja 3-yksiköjen tehonkorotusten jälkeen Fortumin osuus Oskarshamnin ydinvoimalaitoksen tehosta kasvaa yhteensä noin 185 megawatilla.

"Ydinvoimakapasiteetin lisääminen on osa Fortumin päästöttömän sähköntuotantokapasiteetin investointiohjelmaa. Tällä hetkellä noin 90 % Fortumin tuottamasta sähköstä on jo hiilidioksidivapaata," kertoo johtaja Tapio Kuula.

Fortum Oyj
konserniviestintä

Lisätietoja:
Pekka Päätiläinen, liiketoimintayksikön johtaja, Fortum Generation, puh. 050 453 2740