Fortum valittiin maailman 100 vastuullisimman yrityksen listalle

Fortum on ensimmäistä kertaa valittu maailman 100 vastuullisimman yrityksen joukkoon. Vuoden 2008 ”Global 100 Most Sustainable Corporations” -lista julkistettiin Maailman talousfoorumin (World Economic Forum) kokouksessa Davosissa viime viikolla. Fortumin lisäksi listalle valittiin vain neljä muuta suomalaisyritystä.

Maailman 100 vastuullisimman yrityksen arviointityön tekee Innovest Strategic Value Advisors Inc. Arvioinnissa painotetaan yritysten kykyä hallinnoida ympäristö-, sosiaalisia ja hallinnollisia riskejä sekä yritysten kykyä kääntää tunnistetut vastuullisuusriskit mahdollisuuksiksi.

”Fortum on ollut jo viisi vuotta mukana New Yorkin pörssin Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. Olemme saaneet myös useita muita kansainvälisiä tunnustuksia tekemästämme työstä. Olemme hyvin iloisia siitä, että meidät on nyt valittu myös maailman vastuullisimpien yritysten joukkoon. Se osoittaa, että olemme oikealla tiellä”, Fortumin toimitusjohtaja Mikael Lilius sanoo.

Fortum on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä toimintansa kaikilla osa-alueilla. Tämän vuoksi kestävä kehitys on otettu yhä vahvemmin mukaan myös Fortumin toimintaa ohjaavaan visioon: Olla ensiluokkainen sähkö- ja lämpöyhtiö ja kestävän kehityksen edelläkävijä.

Fortum on ollut vuodesta 2004 mukana Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. Valitut yritykset ovat alansa parhaita kestävän kehitykseen sitoutuneita yrityksiä maailmassa. Lisäksi Fortum valittiin vuonna 2006 vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi norjalaisen pankkikonserni Storebrandin maailmanlaajuisessa vertailussa. Kokonaisarvioinnissa Fortum oli paras.

Fortum Oyj

Lisätietoja: