Fortumilta yhteensä 6,1 miljardin Ruotsin kruunun joukkovelkakirjalainat

Lehdistötiedote

Fortum Oyj on laskenut liikkeelle 5 ja 7 vuoden joukkovelkakirjalainan yhtiön EMTN (Euro Medium Term Note) -lainaohjelman puitteissa. Liikkeelle laskettu määrä on yhteensä 6 100 miljoonaa Ruotsin kruunua ja se koostuu kahdesta erillisestä joukkovelkakirjalainasta;

• 3 500 miljoonaa Ruotsin kruunua, laina-aika 5 vuotta, vaihtuva korko, eräpäivä 21.5.2012

• 2 600 miljoonaa Ruotsin kruunua, laina-aika 7 vuotta, kiinteä korko 4,70%, eräpäivä 21.5.2014

Lainat ylimerkittiin selvästi ja molempien joukkovelkakirjalainojen määrää nostettiin
3 000 ja 2 000 miljoonan Ruotsin kruunun alkuperäisistä tavoitteista. Molemmat joukkovelkakirjalainat kiinnostivat sekä ruotsalaisia että kansainvälisiä sijoittajia ja niitä merkitsi noin 30 sijoittajaa. Joukkovelkakirjalainat listataan Luxemburgin arvopaperipörssiin. Lainojen liikkeellelaskusta saatavat varat käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin.

Nordea Bank Danmark A/S, Skandinaviska Enskilda Banken AB ja Swedbank AB toimivat lainojen järjestäjinä (Joint Lead Managers).

Fortum Oyj

Lisätietoja: