Fortumin osakkeita merkitty optio-oikeuksilla

Pörssi-ilmoitus Fortumin osakkeita merkitty optio-oikeuksilla Fortum Oyj:n optio-oikeuksilla on merkitty uusia osakkeita seuraavasti: Optio-ohjelmaMerkintäaikakpl Avainhenkilöiden optio-ohjelma 2001A1.6.-31.7.2006- Avainhenkilöiden optio-ohjelma 2001B1.6.-31.7.200610 000 Avainhenkilöiden optio-ohjelma 2002A1.6.-31.7.2006- Osakemerkintöjä vastaavaa osakepääoman korotusta ei vielä ole merkitty kaupparekisteriin. Seuraavan kerran Fortumin optio-ohjelmiin liittyvät merkinnät on tarkoitus rekisteröidä arviolta 8.9.2006, jolloin rekisteröidään 31.8.2006 mennessä merkityt uudet osakkeet. Fortumin optio-oikeuksilla 2001A, 2001B ja 2002A merkittävien osakkeiden merkintähinta on osakkeen nimellisarvo 3,40 euroa. Jaettavat osingot eivät näin ollen enää alenna merkintähintaa, koska optioehtojen mukaan merkintähinnan tulee olla vähintään osakkeen nimellisarvo. Fortum Oyj Carola Teir-Lehtinen Viestintäjohtaja Lisätietoja: Jouni Huttunen, puh. 010 452 4649 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.observer.fi