Toiminnan tehostamiseen liittyvät yt-neuvottelut päättyneet

Lisäaikaa uudelleensijoittumiselle, mahdolliset irtisanomiset aikaisintaan toukokuun 2007 lopussa.

Lokakuun 12. päivänä aloitetut YT-neuvottelut Fortumin ja Fortum Espoon yhdistämisen henkilöstövaikutuksista Espoossa ja Joensuussa päättyivät tänään perjantaina 8.12.2006.

Neuvottelujen alkaessa kyse oli enimmillään 60 työpaikan vähenemisestä. Neuvotteluprosessin kuluessa on pystytty kuitenkin selvästi vähentämään irtisanomisuhan alla olevien henkilöiden määrää. Tämä on saatu aikaan sekä työnantajan suunnitelmien muutoksilla ja toisaalta sillä, että osalle henkilöistä on konsernista löytynyt uusi työpaikka. Tämän seurauksena irtisanomisuhan alla on tällä hetkellä 19 henkilöä. Heidän osaltaan jatketaan uusien työpaikkojen etsimistä.

Kaikkien vaihtoehtojen selvittämiseksi työnantaja on päättänyt ottaa lisäaikaa korvaavien työpaikkojen löytämiselle. Tämän takia mahdolliset irtisanomiset toteutetaan aikaisintaan toukokuun lopussa. Siihen mennessä pyritään löytämään vaihtoehtoiset työtehtävät. Työnantajan esittämien toiminnallisten muutosten toteuttamista kuitenkin jatketaan.

Fortum Oyj

Lisätietoja: Timo Karttinen, kehitysjohtaja, Fortum Oyj, 050 453 6555