Anders Egelrudista Fortum Värmen toimitusjohtaja

AB Fortum Värme Holdingin (Fortumin ja Tukholman kaupungin yhteisyritys) hallitus on nimittänyt Anders Egelrudin yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi 1.4.2006 alkaen. Hän siirtyy tehtävään Suur-Tukholman lämpöliiketoiminnan johtajan tehtävästä. Nykyinen toimitusjohtaja Åke Pettersson jatkaa yhtiössä Senior Advisorina ja yhtiön hallituksen jäsenenä. "Anders Egelrudilla on pitkä kokemus useista eri tehtävistä yhtiössä ja mitä parhaimmat mahdollisuudet kehittää toimintaa edelleen. Samalla haluamme kiittää Åke Pettersonia erinomaisesta työstä", sanoo johtaja Tapio Kuula Fortumista. Fortum Oyj konserniviestintä Lisätietoja: Tapio Kuula, johtaja, Fortum Oyj, 010 45 24112 Börje Berglund, hallituksen puheenjohtaja, AB Fortum Värme Holding, +46 70 535 4600

Fortum on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtavia energiayhtiöitä. Yhtiön toimintaan kuuluu sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu, voimalaitosten käyttö- ja kunnossapitopalvelut sekä energiaan liittyvät muut palvelut. Yhtiön päätuotteita ovat sähkö sekä lämpö ja höyry. Fortumin kilpailukyky sähkö- ja lämpöliiketoiminnassa perustuu yhteispohjoismaiseen toimintamalliin, jolle on ominaista tehokas toiminta ja laaja asiakaskunta. Fortum Oyj:n osake noteerataan Helsingin pörssissä.