Fortum, Futurice ja Boond aloittavat ensimmäisen Solar2Go-pilottiprojektin Intiassa

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 19.1.2018

Fortum ja Futurice aloittavat Solar2Go-pilottiprojektin yhdessä intialaisen aurinkoenergiayhtiö Boondin kanssa. Tämä on ensimmäinen pilotti, jossa käytetään Solar2Go älykkään seurannan ratkaisua, joka auttaa paikallisia aurinkoenergiayhtiöitä tarjoamaan aurinkoenergiajärjestelmiä kotitalouksille. Pilotti toteutetaan Unnaon alueella Intiassa ja se käynnistyy viimeistään tämän vuoden maaliskuussa.

"Solar2Go tarjoaa paikallisille aurinkoenergiayhtiöille innovatiivisen ja edullisen ratkaisun. Ratkaisu mahdollistaa aurinkoenergian mikroverkkojen nopeamman ja kustannustehokkaamman kehittämisen ja kasvattamisen", kertoo Fortumin CTO Heli Antila.

Solar2Go Software-as-a-Service -konsepti tarjoaa paikallisille aurinkoenergiayrityksille luotettavan tavan laskuttaa loppukäyttäjiä sekä tarjota nykyistä parempaa asiakastukea ja luotettavamman järjestelmän. Käyttöperusteinen malli mahdollistaa sähkön ostamisen myös niille, joilla ei ole varaa omiin paneeleihin. Malli tekee aurinkoenergiasta edullista ja saavutettavaa miljoonille kotitalouksille.

"Edullisen ja luotettavan energiaratkaisun tarjoaminen niille, jotka ovat vailla sähköä, on välttämätöntä kestävän kehityksen ja taloudellisen kehityksen kannalta", Heli Antila sanoo.

Lehdistötiedote 13.3.2017: Fortum ja Futurice innovoivat uutta konseptia kehittyvissä maissa toimiville aurinkoenergiayrityksille