Fortum ja Finavia avaavat Helsinki-Vantaan lentokentälle 15 sähkölaitteiden latauspistettä

LEHDISTÖTIEDOTE 27.4.2012

Sähkölaitteita voi nyt ladata entistä helpommin ja kätevämmin Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Finavia avaa yhteistyössä Fortumin kanssa 15 sähkölaitteiden latausseinäkettä lentoaseman lähtöporteille. Jokaisessa latausseinäkkeessä on useita pistorasioita lataamista varten.

"Matkustaminen on muuttunut viime vuosina voimakkaasti. Nykyään sekä loma- että liikematkustajat kantavat mukanaan lukuisia erilaisia sähkölaitteita, joita käytetään lentokentällä ja lennolla. Fortum haluaa olla mukana helpottamassa matkustajien arkea tarjoamalla heille mahdollisuuden sähkölaitteiden lataamiseen lähtöporteilla", Aki Koskinen, Fortumin viestintä- ja markkinointijohtaja sanoo.

Latausseinäkkeet sijaitsevat lentoaseman lähtöporteilla 11, 18–19, 20, 21, 25, 27, 31, 32A, 32, 33, 37 ja 38.

Vuonna 2011 Helsinki-Vantaan lentoasemalla oli 15 miljoonaa matkustajaa.

Kuvia latausseinäkkeistä löytyy Fortumin kuvapankista, osoitteesta: www.fortum.com > Media > Kuvat ja logot > Fortum Media Bank > Charging

Viestintäpäällikkö Elina Kokko, p. 040 733 9493, elina.kokko@fortum.com

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2011 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi

Finavia
Finavia huolehtii Suomessa 25 lentoasemasta sekä koko maan kattavasta lennonvarmistusjärjestelmästä. Lentoliikenteelle tarjoamiensa palveluiden avulla Finavia luo edellytykset sujuville ja kustannustehokkaille lentoyhteyksille. Vuonna 2011 liikevaihtomme oli 364 miljoonaa euroa ja palveluksessamme työskentelee 3000 henkilöä.

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi