Fortum ja Kärsämäen kunta avasivat sähköautojen latausasemia

PAIKALLISTIEDOTE 13.12.2017

Fortum Charge & Drive ja Kärsämäen kunta ovat avanneet yhteistyössä kaksi sähköautojen latausasemaa Kärsämäen liikekeskukseen. Latausasemat mahdollistavat yhteensä kolmen sähköauton yhtäaikaisen lataamisen: yksi kahden auton keskinopea latausasema (22 kW), sekä pikalatausasema (50 kW).

”Sähköisen liikenteen edistäminen sopii hienosti tulevaisuuden strategiaamme Kärsämäellä. Latauspiste sijaitsee liikekeskuksessa, jolloin sähköautoilijat voivat käyttää lataamiseen kuluvan ajan asioimiseen. Toivon, että alueen sähköautoilijat löytävät latauspisteemme”, Kärsämäen kunnanjohtaja Esa Jussila sanoo.

”Fortum Charge & Drive -palvelu sisältää muun muassa vuorokauden ympäri toimivan asiakaspalvelun. Sen avulla varmistamme asiakkaille mahdollisimman huolettoman latauksen sekä sen, että liikekeskuksen työntekijät voivat keskittyä omiin tehtäviinsä”, Fortum Charge & Driven myyntijohtaja Sami Saarilahti sanoo.

Neste Kärsämäen Juustoportin latausasema on osa Fortum Charge & Drive -verkostoa Suomessa. Verkostoon kuuluu Suomessa 200 laturia eli yhteensä lähes 400 latauspistettä, sillä lähes jokaisella latausasemalla voi ladata kahta autoa samanaikaisesti

Pikalatauspisteitä verkostossamme on 50. Niillä auton lataaminen luonnistuu keskimäärin 20 minuutissa. Pohjoismaiseen Fortum Charge & Drive -verkostoon kuuluu yli 1500 laturia, joista noin 500 on pikalatauspisteitä.

Kärsämäen kunta edistää aktiivisesti kaikkia investointeja, jotka palvelevat Nelostien käyttäjiä paikkakunnalla. Kestävän kehityksen ja kiertotalouden investoinnit työllistävät monia kärsämäkisiä. Kunta edistää yritysten kannattavaa kasvua mm. Kärsämäen kasvurahaston avulla.

Sami Saarilahti, myyntijohtaja Fortum Charge & Drive, puh. 040 757 2880
www.chargedrive.com
Esa Jussila, kunnanjohtaja Kärsämäen kunta, puh. 044 445 7000

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi