Fortum ja Neste Tupasvilla avasivat sähköautojen latausaseman Keminmaalla

PAIKALLISTIEDOTE POHJOIS-SUOMEN MEDIOILLE SEKÄ AUTOLEHDILLE 4.12.2017

Fortum Charge & Drive ja Neste Tupasvilla ovat avanneet yhteistyössä sähköautojen latausaseman Keminmaalla. Kyseessä on pikalatausasema, jossa on kaksi 50 kW:n DC-latauspistettä sekä lisäksi yksi 22 kW:n AC-latauspiste. Laitteella voi ladata kahta autoa samanaikaisesti.

”Haluamme olla edelläkävijä sähköisessä liikenteessä ja tarjota palveluja kaikille autoilijoille. Latauspiste sijaitsee E8- ja E75-teiden haarassa, ja se mahdollistaa sähköautoilua myös Pohjois-Suomessa. Olemme ilolla huomanneet, että sähköautoilijat ovatkin jo löytäneet latauspisteemme”, Neste Tupasvillan yrittäjä Juha Kuusimaa sanoo.

Neste Tupasvillan latausasema on osa Fortum Charge&Drive -verkostoa Suomessa. Verkostoon kuuluu 200 latausasemaa eli yhteensä noin 400 latauspistettä, sillä lähes jokaisella latausasemalla voi ladata kahta autoa samanaikaisesti. Pikalatauspisteitä verkostossamme on 50. Niillä auton lataaminen luonnistuu keskimäärin 20 minuutissa. Pohjoismaiseen Fortum Charge & Drive -verkostoon kuuluu lähes 1500 laturia, joista noin 500 on pikalatauspisteitä.

Sami Saarilahti, myyntijohtaja Fortum Charge & Drive, puh. 040 757 2880
www.chargedrive.com

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.fortum.com/fi

Avainsanat: