Fortum ja Renault avaavat uusia latauspisteitä Lappiin - vaivatonta ajoa sähköautolla Suomen ja Norjan välillä

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 20.10.2015

Fortum ja Renault jatkavat yhteistyötään avaamalla uusia sähköajoneuvojen latauspisteitä Suomen Lappiin.  Loka-marraskuun aikana Fortum Charge & Drive -latausverkosto laajenee seitsemällä uudella pisteellä pohjoisimmassa osassa Suomea.

Uudet latauspisteet on sijoitettu siten, että ne helpottavat maiden välillä matkaavien sähköautoilijoiden elämää. Uusien latauspisteiden avulla Renault voi tarjota asiakkailleen laajan latausverkoston, joka tekee sähköautolla ajamisen Norjasta Suomeen vaivattomaksi.

"Olemme iloisia, että voimme yhdessä Fortum Charge & Driven kanssa laajentaa latausverkostomme myös Pohjois-Suomeen. Uskomme, että moni asiakkaistamme haluaa ajaa sähköautolla Norjasta Suomeen, ja tämän laajennuksen myötä voimme tarjota vaivattoman ja turvallisen matkan", sanoo Anders Gadsbøll, Norjan Renaultin toimitusjohtaja.

Fortum ja Renault aloittivat yhteistyön vuoden 2014 lopussa. Tällä hetkellä yhteistyö kattaa yhteensä 160 latauspistettä, joista suurin osa sijaitsee Norjassa.

“On hienoa, että voimme laajentaa yhteistyötämme Renaultin kanssa ja palvella asiakkaitamme entistä paremmin Pohjois-Suomessa. Haluamme olla edelläkävijä sähköautomarkkinoilla ja tarjota sähköautojen käyttäjille yhä parempia mahdollisuuksia siirtyä paikasta toiseen.", sanoo Jan Haugen Ihle, Fortum Charge & Driven Norjan maajohtaja.

Fortum Charge & Drive -verkosto toimii Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Pohjoismainen verkosto koostuu yli 200 pikalatauspisteestä ja yli 250 puolinopeasta ja  peruslatauspisteestä. Latauspisteiden sijainnit löytyvät karttapalvelusta map.chargedrive.com

Uusien latauspisteiden sijainnit: http://mediabank.fortum.com:80/public/8c56a947e18C.aspx

Jan Haugen Ihle, Fortum Charge & Driven Norjan maajohtaja, +47 907 452 15
Rami Syväri, Fortum Charge & Driven Suomen maajohtaja, +358 40 709 5566

Fortum Charge & Drive -latausverkosto
Charge & Drive -latausverkosto toimii Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Pohjoismaiseen latausverkostoon kuuluu tällä hetkellä yli 450 latauspistettä, joista noin 200 on pikalatauspisteitä.

Fortum Charge & Drive -hallintajärjestelmä
Fortum Charge & Drive on markkinoiden johtava sähköajoneuvojen latauspisteiden hallintajärjestelmän kehittäjä. Järjestelmä takaa sähköautoilijoille miellyttävän latauskokemuksen. Charge & Drive on pilvipohjainen järjestelmä, joka perustuu avoimeen ja standardoituun arkkitehtuuriin. Sen ansiosta teemme yhteistyötä markkinoiden parhaiden kumppaneiden kanssa.

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Fortumin ydinosaamista on CO2-päästötön ja tehokas sähkön ja lämmön tuotanto. Yhtiö tarjoaa myös energia-alan tuotteita ja asiantuntijapalveluja yksityis- ja teollisuusasiakkaille sekä energiantuottajille. Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Baltiaan, Venäjälle ja Puolaan. Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto (ilman myytyä sähköverkkoliiketoimintaa) oli 4,1 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,1 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi