Fortum on sitoutunut aurinkovoimaan Intiassa

​FORTUM OYJ VERKKOTIEDOTE 23.10.2017

Kuten Fortumin pörssitiedotteessa 12.4.2016 kerrottiin, yhtiön tavoitteena on allokoida suunnitelluista kasvuinvestoinneista yhteisarvoltaan noin 200–400 miljoonan euron aurinkovoimaportfolio Intiassa. Fortum harkitsee myös mahdollisia kumppanuuksia tai muita yhteistyömuotoja, jotka mahdollistaisivat kevyemmän taserakenteen ajan kuluessa.

Mediassa on spekuloitu, onko Fortum luopumassa Intian aurinkovoimasta. "Aiemmin kertomamme tavoite ei ole muuttunut. Olemme sitoutuneet kehittämään aurinkovoimaa ja etsimme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia", sanoo Fortumin Intian toimintojen johtaja Sanjay Aggarwal. "Otamme mahdollisesti mukaan taloudellisia sijoittajia uusiutuvan energian hankkeisiimme Intiassa."

Fortumilla on tällä hetkellä 85 MW aurinkovoimakapasiteettia Intiassa. Fortumilla on kolme voimalaitosta Rajasthanin ja Madhya Pradheshin osavaltioissa. 100 MW:n aurinkovoimalaitos Intian Karnatakassa otetaan käyttöön lähiaikoina.

Fortum viestintä

Linkki aikaisempaan tiedotteeseen:

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi