Fortum siirtyy työsuhdeautoissa sähköautoihin ja ladattaviin hybrideihin Suomessa

​Vuoden 2018 alusta Fortumin työsuhdeautoiksi Suomessa voi hankkia vain täyssähköautoja (EV) tai ladattavia hybridiautoja (PHEV). Fortum tukee sähköautoihin siirtymistä maksamalla osuuden verotusarvosta. Tällä tavoin työsuhdeautoilijalle sähköautosta tai ladattavasta hybridiautosta aiheutuva kustannus asettuu vertailukelpoiselle tasolle hybridiautojen tai perinteisiä polttoaineita käyttävien autojen kanssa.

Fortumin työsuhdeautokanta sähköistyy noin 4 - 5 vuoden kuluessa Suomessa.

”Näemme Fortumissa, että liikenne sähköistyy yhä nopeammin, ja meille on luonnollista olla tämän kehityksen kärjessä. Työsuhdeautoja koskeva muutos on askel kohti tulevaisuuden puhdasta energia- ja liikennejärjestelmää ja osa strategiamme toteuttamista", toteaa Strategy, People and Performance -toiminnon johtaja Risto Penttinen Fortumilta.

”Haluamme tällä päätöksellä edistää myös ekologisempaa työmatkaliikennettä. Sähköautoille onkin luvassa runsaasti lisää latauspisteitä uudella pääkonttorillamme, jonne Fortum on muuttamassa vuodenvaihteessa.”

Autokannan sähköistäminen ulottuu jatkossa myös muihin Fortumin toimintamaihin. Etenemisessä huomioidaan eri maiden latausverkoston kattavuus sekä EV/PHEV-autojen saatavuus. Kuitenkin jo vuonna 2018 muitakin maita ohjataan vähäpäästöisempään suuntaan laskemalla korkein sallittu CO2-päästöarvo 140 grammaan.

Laura Malinen, Global C&B Manager, Strategy, People and Performance –toiminto, puh. 040 547 6374

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi