Fortum Värme muuttaa nimensä Stockholm Exergi:ksi

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 30.1.2018

Tukholman kaupungin ja Fortumin yhteisomisteinen, Tukholman alueella toimiva lämpöyhtiö Fortum Värme (AB Fortum Värme Holding samägt med Stockholms stad) vaihtaa nimensä Stockholm Exergi:ksi.

Fortum Värme on ollut Fortumin ja Tukholman kaupungin yhteisomistuksessa vuodesta 2002. Omistajat jatkavat tiivistä yhteistyötään yhtiön kehittämiseksi, hyödyntäen mahdollisia synergioita.

Fortum on Stockholm Exergin pitkän aikavälin omistaja. Tämä omistus, sekä hyvä yhteistyö Tukholman kaupungin kanssa, toteuttaa Fortumin strategiaa, johon kuuluu kestävien ratkaisujen kehittäminen kaupungeille. Stockholm Exergin tavoitteella käyttää 100 % uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2022 mennessä on suuri merkitys Tukholman ilmastostrategialle.

Fortum Värme raportoitiin osana Fortumin toimintaa vuoteen 2016 saakka. Vuodesta 2014 lähtien yhtiö on vastannut omasta rahoituksestaan. Omistajana Fortum odottaa saavansa vakaata ja aikaa myöten kasvavaa osinkoa Stockholm Exergin uuden osinkopolitiikan mukaisesti.

Avainsanat: