Fortumille sidosryhmien neuvottelukunta

Fortumin hallitus on kutsunut yhtiön keskeisten sidosryhmien edustajia neuvottelukuntaan, jonka tavoitteena on edistää Fortumin liiketoimintoja vuoropuhelun ja näkemysten vaihdon kautta.

Neuvottelukuntaan on kutsuttu 11 Fortumin sidosryhmien edustajaa sekä kolme henkilöstön edustajaa.

Sidosryhmien edustajat ovat:

- Martin Granholm , Åbo Akademin hallituksen puheenjohtaja, teollisuusneuvos
- Tarja Filatov , kansanedustaja
- Tuuli Kaskinen , projektijohtaja, ajatushautomo Demos Helsinki
- Sampsa Kataja , kansanedustaja
- Kimmo Kiljunen , VTT
- Katri Komi , kansanedustaja
- Panu Laturi , puoluesihteeri, Vihreät
- Markku Laukkanen , YTM
- Sanna Perkiö , TkT
- Petteri Taalas , pääjohtaja, Ilmatieteen laitos
- Janne Virkkunen , entinen päätoimittaja, Helsingin Sanomat

Henkilöstön edustajat ovat Sebastian Elg , Jouni Koskinen ja Kari Ylikauppila . Neuvottelukunnan puheenjohtajaksi on kutsuttu Markku Laukkanen ja varapuheenjohtajaksi Sanna Perkiö.

Neuvottelukunnan toimikausi päättyy valintaa seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen. Jäsenille maksetaan kokouspalkkio ja heidän matkakustannuksensa korvataan yhtiön matkustussäännön mukaisesti. Kokouspalkkio on puheenjohtajalle 1500 euroa/kokous ja jäsenelle 1000 euroa/kokous.

Harri Pynnä, lakiasiainjohtaja, puh. 050 452 4825

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi