Fortumilta 35 MW tuulivoimaa Venäjän sähkömarkkinoille

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 12.1.2018

Fortumin Uljanovskin tuulipuisto on lisätty kapasiteettirekisteriin tammikuussa 2018. 35 MW:n tuulipuisto on Venäjän ensimmäinen. Sen tuotantokapasiteetille tullaan maksamaan takuuhintaa 15 vuoden ajan. Takuuhinta on 180-200 Euroa/MWh.

Tuulipuisto sijaitsee lähellä Uljanovskin kaupunkia, joka sijaitsee 680 km Moskovasta kaakkoon ja jossa on 620 000 asukasta.

Kasvaminen aurinko- ja tuulivoimassa on yksi Fortumin neljästä strategisesta kulmakivestä. Vuonna 2017 Fortum ja RUSNANO päättivät 50/50 yhteistyösopimuksesta, jonka tavoite on varmistaa mahdollisuus takuuhinnan piirissä (CSA) olevan tuulivoiman rakentamiseen Venäjällä vuosien 2018-2022 aikana.

Lisää aiheesta:
Lehdistötiedote 23.12.2015: Fortum rakentaa 35 MW:n tuulipuiston Venäjälle

Avainsanat:

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi