Fortumilta 500 miljoonan euron joukkovelkakirjalaina

Fortum laski eilen liikkeelle 500 miljoonan euron kymmenen vuoden kansainvälisen joukkovelkakirjalainan yhtiön EMTN (Euro Medium Term Note) -lainaohjelman puitteissa. Velkakirjalainan nimelliskorko on 4 %.

Laina ylimerkittiin selvästi. Merkintöjä kertyi yhteensä noin 3,6 miljardia euroa yli 250 kansainväliseltä sijoittajalta.

Joukkovelkakirjalaina listataan Luxemburgin arvopaperipörssiin. Lainan liikkeellelaskusta saatavat varat käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin.

Citigroup, ING, Royal Bank of Scotland ja Unicredit toimivat lainan järjestäjinä.

Jan Seveborg, Group Treasurer, Fortum Oyj, puh. 010 45 29164
Jouni Huttunen, Head of Treasury Management, Fortum Oyj, puh. 010 45 24649

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi