Fortumilta aurinkopaneelijärjestelmä Vallisaareen rakennettuun Nolla-mökkiin

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 30.7.2018

Fortum on toimittanut aurinkopaneelijärjestelmän Nesteen Nolla-mökkiin, jolla testataan tulevaisuuden nollapäästöistä mökkielämää.

Neste on rakennuttanut Helsingin Vallisaareen prototyypin mökistä, jonka ympäristöjalanjälki on mahdollisimman pieni niin hiilidioksidipäästöjen kuin konkreettisesti rakennuksen luontoon jättämän jäljen osalta. Nolla-mökki esittelee ratkaisuja, joiden avulla mökkeilyn päästöjä voidaan vähentää tuntuvasti.

Mökissä tarvittava sähkö tuotetaan täysin päästöttömästi Fortumin aurinkopaneelijärjestelmän avulla. Tarvitsemme uusia tapoja tuottaa energiaa ja vähentää päästöjä samalla kun sähkön kulutus kasvaa maailmassa jatkuvasti. Aurinko on puhdas ja uusiutuva energianlähde, joten aurinkopaneelit ovat erinomainen ratkaisu puhtaan energian tuottamiseen.

Aki Koskinen, Head of Brand, +358 50 453 6599

Tietoa Fortumin aurinkojärjestelmistä:

Avainsanat:

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi