Fortumin innovaatiokilpailussa keskitytään aurinkoenergiaratkaisuihin asiakkaan näkökulmasta

Fortum kutsuu startupeja sekä ohjelmisto- ja palvelukehittäjiä innovaatiokilpailuun, joka huipentuu 21.-23.10. järjestettävään Hack the Solar -hackathoniin.

Tapahtumaan valittavat tiimit kehittävät aurinkoenergiaratkaisuja asiakkaan näkökulmasta. Kutsumme 2-3 hengen tiimejä Fortumin pääkonttorille Keilaniemeen innovoimaan palveluratkaisuja, kehittämään koodia ja luomaan uusia käyttäjäkokemuksia.

- Meillä Fortumissa asiakas on kaikessa kehitystyössä aina etusijalla. Lisäksi strategiassamme startupien rooli muuttuvan energiasektorin uusien teknologioiden ja liiketoimintamallien kehittäjinä nähdään yhä merkittävämpänä. Uskommekin, että #HackTheSolar –tapahtuman järjestäminen ja aineistojen avaaminen kehittäjille nostaa esille uusia asiakaslähtöisä ratkaisuja, sanoo Timo Liiri, Head of Products and Delivery.

Hackathon-tapahtuman aikana osallistujien haasteena on löytää ratkaisuja sekä kehittää palveluja ja tuotteita, jotka lisäävät aurinkoenergiaratkaisujen tunnettuutta,  luovat uusia käyttäjäkokemuksia vuorovaikutuksessa Fortumin muiden tuotteiden ja palvelujen kanssa sekä mahdollistavat uudet digitaaliset ratkaisut.

Fortum tarjoaa osallistuvien tiimien käyttöön aurinkoenergiantuotannosta kerättyä reaaliaikaista ja historiadataa. Hackathonin voittajatiimi palkitaan 10 000 eurolla, ja kilpailun parhailla tiimeillä on mahdollisuus jatkaa ideoiden pilotointia yhdessä Fortumin kanssa. Lisätietoja kilpailusta löytyy hackathon-sivulta: http://industryhack.com/hacks/hack-the-solar/

Hakuaika kilpailuun on 5.-25.9.2016. Innovaatiokilpailu järjestetään yhdessä Industryhackin kanssa.

Fortum: Sari Vehtari, 040 565 4506 tai sari.vehtari@fortum.com
Industryhack: Mikael Hautala, 050 322 7007 tai mikael@industryhack.com