Fortumin ja STS Corporationin yhteisyritys vastaamaan Tšeljabinskin lämmönjakelusta Venäjällä

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 5.7.2018

Fortum ja STS Corporation ovat perustaneet yhteisyrityksen JSC YUSTEK – Chelyabinsk vastaamaan Tšeljabinskin alueen lämmön siirrosta ja jakelusta Venäjällä. Fortum jatkaa yhdistetyn sähkön ja lämmön tuottajana alueella ja myy lämpöä JSC YUSTEK – Chelyabinskille. JSC YUSTEK – Chelyabinskin toiminnan arvioidaan käynnistyvän vuoden 2018 lopulla, ja yrityksen odotetaan olevan kokonaisuudessaan toiminnassa viimeistään tammikuussa 2019.

Avainsanat:

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi