Fortumin Uniper-ostotarjouksen lopullinen hyväksymisaste 47,12 %

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.2.2018 KLO 11.00 EET

Fortumin Uniperin kaikkia osakkeita koskevan vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksen ylimääräinen hyväksymisjakso on päättynyt. Varsinaisen ja ylimääräisen hyväksymisjakson aikana Fortumille tarjottiin yhteensä 172 439 375 Uniperin osaketta, mikä vastaa 47,12 %:n osuutta yhtiön kaikista osakkeista ja äänioikeuksista.

"Olemme tyytyväisiä meille tarjottuun osakemäärään, jonka myötä Fortumista tulee Uniperin suurin osakkeenomistaja, kun järjestely on saatettu päätökseen. Olemme myös vakuuttuneita, että Fortum ja Uniper voivat yhteistyön kautta tuottaa merkittävää lisäarvoa molempien yhtiöiden osakkeenomistajille ja muille sidosryhmille. Keskeisin tavoitteemme on nyt luoda perusta tälle yhteistyölle neuvotteluissa Uniperin kanssa", sanoo Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark.

Ostotarjouksen varsinainen hyväksymisaika alkoi 7.11.2017 ja päättyi 16.1.2018. Ylimääräinen hyväksymisaika alkoi 20.1.2018 ja päättyi 2.2.2018. Ostotarjouksen toteutuminen edellyttää viranomaislupien saamista. Fortum odottaa saattavansa järjestelyn päätökseen vuoden 2018 puolivälissä.

Ingela Ulfves
Sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:
Måns Holmberg, päällikkö, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518
Rauno Tiihonen, päällikkö, sijoittajasuhteet, puh. 010 453 615

Media:
Pauliina Vuosio, johtaja, projektiviestintä, puh. 050 453 2383

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi