Fortumin Uniperin osakkeita koskevan ostotarjouksen varsinainen hyväksymisaika päättyi

FORTUM OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 17.1.2018 KLO 9.00

Fortumin kaikkia Uniperin osakkeita koskevan vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksen varsinainen hyväksymisaika päättyi 16.1.2018. Uniperin suurin omistaja E.ON päätti myydä 46,65 %:n omistusosuutensa ostotarjoukseen, kuten Fortum 8.1.2018 tiedotti. Fortum julkaisee yhtiölle varsinaisen tarjousajan puitteissa tarjottujen osakkeiden kokonaismäärän perjantaina 19.1.2018.

Niillä Uniperin osakkeenomistajilla, jotka eivät ole hyväksyneet Fortumin ostotarjousta varsinaisen hyväksymisajan kuluessa, on Saksan julkisia ostotarjouksia koskevan lainsäädännön (WpÜG) mukaisesti yhä mahdollisuus tehdä niin ylimääräisen hyväksymisjakson aikana, jonka odotetaan alkavan 20.1.2018 ja päättyvän 2.2.2018. Fortum ennakoi tiedottavansa lopullisen yhtiölle tarjottujen osakkeiden kokonaismäärän 7.2.2018.

Ostotarjouksen toteutuminen edellyttää viranomaislupien saamista. Fortum odottaa saattavansa järjestelyn päätökseen vuoden 2018 puolivälissä.

Ingela Ulfves
Sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Ingela Ulfves, Sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Måns Holmberg, Päällikkö, Sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518