Nimitys Fortumin johtoryhmässä

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 10.6.2014 klo 16.00 EEST

OTK, varatuomari Sirpa-Helena Sormunen , 54, nimitetään Fortumin lakiasiainjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.9.2014 alkaen. Hän raportoi toimitusjohtaja Tapio Kuulalle

Sirpa-Helena Sormunen siirtyy Fortumiin Patrian lakiasiainjohtajan tehtävistä, joissa hän on toiminut viimeiset kaksi vuotta. Sitä ennen hän on toiminut Nokian ja NSN:n palveluksessa useissa, globaaleihin lakiasioihin liittyvissä johtotehtävissä. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus yritysjärjestelyistä sekä corporate governance ja compliance -tehtävistä.

"Toivotamme Sirpa-Helena Sormusen tervetulleeksi Fortumin johtoryhmään ja johtamaan konserninlaajuista lakiasioiden toimintoamme sekä tuomaan monipuolisen kokemuksensa erilaisista liiketoimintaympäristöistä tukemaan Fortumin strategian toteuttamista", sanoo toimitusjohtaja Tapio Kuula.

Helena Aatinen

Tapio Kuula, Toimitusjohtaja, puh. 010 45 24112

Distribution:
Key media
www.fortum.com

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Vastaamme asiakkaidemme tarpeisiin tuottamalla, myymällä ja jakelemalla sähköä ja lämpöä sekä tarjoamalla energia-alan asiantuntijapalveluja. Yhtiön toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Baltiaan, Venäjälle ja Puolaan. Vuonna 2013 Fortumin liikevaihto oli 6,1 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,6 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 8 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.fortum.com/fi

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi