Fujitsu auttaa Hydroa kehittämään it-palvelujaan

Helsinki 24.10.2014 – Maailman johtaviin alumiiniyhtiöihin kuuluva Hydro on valinnut Fujitsun ulkoistettujen it-järjestelmien ja -palvelujen kehittäjäksi ja toimittajaksi. Tavoitteena on auttaa Hydroa kehittämään jatkuvasti liiketoimintaansa sekä säilyttämään maineen alansa johtavana innovaattorina ja kestävän kehityksen edistäjänä.

Uusi sopimus jatkaa vuonna 2010 käynnistynyttä yhteistyötä. Fujitsu toimittaa Hydron kaikille liiketoiminta-alueille kattavia it-palveluja sekä paikan päällä että etänä. Palveluihin kuuluvat muiden muassa konesalipalvelut ja palvelinten hallinta, työasemat, lähiverkko, tallennusjärjestelmät, ympärivuorokautinen tuki, sovellukset sekä ryhmätyöjärjestelmät.

Hydron päätavoitteita ovat it-palvelujen laadun ja joustavuuden parantaminen hyödyntämällä Fujitsun standardoituja ratkaisuja, it-palvelujen jatkuva kehittäminen ja uusien palvelujen kehittäminen proaktiivisesti.

”Hydro on siirtymässä yhä enemmän pilvipalveluihin, sillä ne tuovat lisää joustavuutta, jota tarvitsemme globaalissa liiketoiminnassa. Samaan aikaan meidän on vahvistettava palvelujamme tietyillä liiketoiminta-alueilla tai paikoissa. Siksi tarvitsemme pilven ja paikan päällä tarjottavien palvelujen yhdistelmää globaalisti ja paikallisesti”, sanoo Hydron tietohallintojohtaja Jo De Vliegher.

“Fujitsu eroaa kilpailijoistaan innovatiivisella ja johdonmukaisella toimintatavallaan sekä ymmärryksellään liiketoiminnastamme ja tarpeistamme. Fujitsu on myös vahva globaali toimija.”

Norjalaisella Hydrolla on toimintaa yli 50 maassa kaikilla mantereilla. Se on globaali alumiiniyhtiö, jolla on tuotanto- ja myyntitoimintoja alumiinin elinkaaren kaikissa vaiheissa kaivostoiminnasta aina kierrätykseen.

Hydro valitsi Fujitsun kumppanikseen, koska yhtiöt jakavat näkemyksen tulevaisuuden työkulttuurista. Siinä luotettava ja tuottava käyttökokemus yhdistyy helppokäyttöisyyteen, joustavuuteen ja valinnanvapauteen riippumatta siitä, missä tai miten käyttäjä haluaa palveluja käyttää.

Fujitsu tarjoaa Hydron kaltaisille globaaleille asiakkaille niiden tarpeisiin sovitetun toimintamallin, jossa osa palveluista toteutuu asiakkaan tiloissa ja osa toimitetaan Fujitsun palvelukeskuksista Puolasta, Intiasta ja Suomesta. Näin yksi toimittaja voi vastata asiakkaan tarpeisiin rajoittamatta tämän tulevia vaihtoehtoja yhteen toimittajaan sitoutumisen takia.

“Hydro näkee tietotekniikan strategisena mahdollistajana. Sopimuksen uusiminen kanssamme osoittaa Hydron luottavan kykyymme tarjota maailmanluokan it-palveluja ja tukee asemaamme johtavana pohjoismaisena ja globaalina it-toimittajana”, sanoo Nordic-alueen johtaja Conway Kosi Fujitsusta.

Lasse Högström
Head of Managed Services and Field Services
P. 045 7880 1627, lasse.hogstrom@fi.fujitsu.com

Satu Pelttari