Tietoasema laajentaa jälleen

Tietotekniikan vähittäiskauppa ja yrityspalveluiden toimittaja Tietoasema lisää liikkeidensä määrää. Neljästoista Tietoasema syntyi franchising-sopimuksen myötä Mikkeliin, kun IT-yritys Mavacom Oy muuttui Tietoasema-konseptin mukaiseksi liikkeeksi.

Kevään aikana uusittavasta myymälästä löytyvät monipuoliset tietotekniikan palvelut, kuten huolto- ja yritysmyyntipiste. Tietoaseman verkkosivujen valikoimasta on mahdollista tilata tuotteita myymälästä noudettavaksi.

– Tietoasema-ketjun myötä saamme edullisemman hintatason niin kuluttajakauppaan kuin yritysmyyntiinkin, toteaa Mavacomin toimitusjohtaja Mauri Valkonen.

– Meillä on korkea osaaminen ja kokemus erityisesti yrityspuolelta ja nyt pystymme tarjoamaan uusia palveluja. Lisäksi ketju tuo toimintaan varmuutta ja tarvittaessa lisäresursseja. Se täydentää erinomaisesti Mikkelin seudun IT-tarjontaa, kertoo Valkonen.

Tietoasema on laajentunut viimeisen vuoden aikana viiden liikkeen voimin. Uusista liikkeistä kolme on franchising-mallilla toimivia yrittäjävetoisia toimipisteitä. Seuraava franchising-myymälä aukeaa huhtikuussa kauppakeskus Skanssissa, Turussa.

– Tietoasema-yrittäjyys herättää kiinnostusta. Hakijoita on ollut runsaasti, kertoo Tietoaseman toimitusjohtaja Kalle Rauhalinna.

– Markkinat ovat tällä hetkellä haastavat erityisesti yrityskaupassa, mutta uskomme kasvattaneemme kokonaismarkkinaosuuttamme alkuvuonna ja jatkavamme kasvulinjalla loppuvuodenkin osalta verkkokauppamaisen toimintamallimme ja jatkuvasti kasvavan myymäläverkostomme avulla, Rauhalinna kommentoi.

Tietoaseman kokonaismyynti laski tammi-helmikuussa kolme prosenttia. Kuluttajamyynti nousi alkuvuoden aikana kahdeksan prosenttia mutta yritysmyynti laski neljänneksen. Vuoden 2008 kokonaismyynti nousi 54 prosenttia.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Kalle Rauhalinna, Tietoasema-Yhtiöt Oy, p. 010 8416 301
Ketjupäällikkö Jukka Värtinen, Tietoasema-Yhtiöt Oy, p. 010 8416 303
Toimitusjohtaja Mauri Valkonen, MavaCom Oy, p. 0440 703 012

Yrityksestä

G&P-viestintä on täyden palvelun viestintätoimisto. Meille asiantuntemus merkitsee asiakkaan liiketoimintaan perehtymistä, sitoutumista, viestintäkentän hallintaa sekä aktiivista asennetta. Viestinnän tehtävä on tuottaa mitattavaa tulosta. Positiivinen mediajulkisuus näkyy asiakkaidemme myynnissä, jopa lyhyellä aikavälillä. Osana Mainoskenttä-Yhtiöitä tarjoamme 40 viestinnän osaajan asiantuntemuksen saman katon alla.