Gainomaxin proteiinipatukasta energiaa urheiluun ja arkeen

Report this content

Urheilupalautusjuomien markkinajohtaja Gainomax tuo markkinoille uuden proteiinipatukan, joka tarjoaa oikeassa suhteessa hiilihydraatteja ja proteiinia. Gainomax proteiinipatukka soveltuu nautittavaksi ennen ja jälkeen urheilusuorituksen ja toimii mainiosti myös ateriankorvikkeena.

Uusi Gainomax Proteiinipatukka on kehitetty kuluttajien tarpeisiin vähähiilihydraattisemmista tuotteista. Yksi patukka sisältää 20 g hiilihydraatteja ja 20 g proteiinia, mikä on juuri optimaalinen suhde energiatasapainon ylläpitoon. Ennen urheilua patukasta saa kaivattua energiaa, ja kuntoilun jälkeen se auttaa lihaksia palautumaan.

– Proteiini tuo kylläisen olon ja hiilihydraatit antavat energiaa. Suositusten mukaan päivän energiantarpeesta tulisi saada puolet ennen iltapäivän liikuntasuoritusta. Gainomax Proteiinipatukka sopii hyvin arkiliikkujan tarpeisiin ja on helppo tapa tankata energiaa. Proteiinipatukka auttaa myös liikunnan jälkeisessä palautumisessa ja lihasten kehittymisessä. Proteiinien nauttiminen viimeistään puoli tuntia urheilun jälkeen on tärkeää, jotta keho ei ryhdy polttamaan lihasten omia proteiineja, kertoo markkinointipäällikkö Timo Friman.

Tasapainoiseen ateriarytmiin kuuluvat ravitsevat välipalat pitkin päivää, mikä auttaa pitämään verensokerin tasaisena ja ruokailun hallittuna. Kiireisessä päivärytmissä ruokailulle ei kuitenkaan aina löydy aikaa, jolloin Gainomax Proteiinipatukka soveltuu hyvin myös ateriankorvikkeeksi.

Kuin oikeaa suklaata - vain terveellisempää

Proteiinipatukan pehmeä rakenne muistuttaa nougatsuklaata, mutta tarjoaa herkutteluhetkiin huomattavasti terveellisemmän vaihtoehdon. Yksi patukka sisältää rasvaa noin kuusi grammaa ja transrasvoja ainoastaan 0,4-0,5 g.

Patukkaa on saatavilla kolmea herkullista makua: maukas toffee ja raikas suklaa-appelsiini suussa sulavalla suklaakuorrutuksella sekä lempeä mustikka täyteläisellä jogurttikuorrutuksella.

Gainomax Proteiinipatukkaa myyvät useimmat päivittäistavaraliikkeet sekä kuntosalit.

Palautumisjuomien ykkönen

Gainomax Proteiinipatukka täydentää suosittua Gainomax Recovery -palautusjuomaa, joka on markkinoiden myydyin palautusjuoma. Myynnin kasvu on huomattavasti nopeampaa kuin koko urheilujuomien tuoteryhmällä yhteensä.

Kuluttajat ovat huomanneet Gainomax Recoveryn toimivuuden. Se on ainoa maitopohjainen palautusjuoma ja lisäksi vähälaktoosinen. UHT-käsiteltynä se säilyy lämpimässä, on helppo kuljettaa mukana treenikassissa ja juoda heti kuntoilun päätteeksi, selvittää Timo Friman.

Gainomax Recovery on vuosia ollut Suomen Olympiajoukkueen virallinen palautusjuoma.

Tuotetiedot

Gainomax Proteiinipatukat

Makuina toffee, mustikka ja suklaa-appelsiini.
Saatavilla kesäkuussa päivittäistavarakaupoista ja kuntosaleilta.
Suositushinta 1,99 euroa
Ravintosisältö/ patukka 60g
Proteiniinipatukka – suklaa-appelsiini
Energiaa (kJ/Kcal) 950/220
Proteiinia (g) 20
Hiilihydraatteja (g) 22
joista sokereita (g) 16
Rasvaa (g) 6,6
joista tyydyttyneitä (g) 3,8
Kuitua (g) 1,1
Natriumia (g) 0,08

Markkinointipäällikkö Timo Friman, timo.friman@valkri.fi, puh. 040 579 0890

Gainomaxia valmistaa Ruotsin pohjoisin meijeriyritys Norrmejerier. Yrityksellä on pitkä kokemus luonnollisia meijerituotteita koskevasta tutkimusyhteistyöstä ja elintarvikekehittelystä terveydenhoidon ja terveyden alalla. Omia tuotemerkkejä ovat esim. Västerbottensost®, Verum®, Gainomax® ja JOKK®-marjajuoma. Norrmejerier-yrityksen omistaa noin 630 Norrbottenissa, Västerbottenissa ja Västernorrlannissa toimivaa maanviljelijää. Yhtiö työllistää noin 475 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 1,8 miljardia kruunua vuodessa.