Täydellinen yleispuhelin pieneen toimistoon

​Gigaset DX800A on joustavin ja monipuolisin toimistopuhelin, jonka Gigaset on julkistanut. Tehokkaan suorituskykynsä ja monipuolisten ominaisuuksiensa avulla puhelin täyttää pienen toimiston kaikki viestintätarpeet. Puhelimen muotoilu edustaa hillityn modernia tyyliä. Gigaset DX800A käsittelee puheluja sekä kiinteiden verkkojen (analogisten verkkojen tai ISDN-yhteyksien) että Internetin (VoIP-yhteyksien) kautta ja toimii tarvittaessa toimistovaihteena. Laitteeseen voidaan liittää kuusi käsiyksikköä, ja se selviää jopa neljän samanaikaisen puhelun käsittelystä: kaksi ISDN-yhteyden ja kaksi VoIP-yhteyden kautta. Matkapuhelimet ja kuulokkeet voidaan liittää Bluetooth-tekniikan avulla, ja puhelu voidaan ohjata kiinteän verkon sijasta matkaviestinverkkoon käyttämällä Link2mobile-toimintoa.

Joustavan viisisuuntaisen ohjausnäppäimen avulla puhelimen kaikki toiminnot ovat vaivattomasti käytettävissä. Helposti selattavat valikot ja selkeät kuvakkeet tukevat osaltaan Gigaset DX800A:n helppokäyttöisyyttä. Laadukkaan 8,9 senttimetrin (320 x 240 pikselin) TFT-näytön kuva on tarkka ja laadukas ja värintoisto korkealaatuista.

Gigaset DX800A on pienen toimiston kiistaton keskipiste, joka yhdistää kaikki viestintämuodot toisiinsa. Se hoitaa yhtä tehokkaasti puhelinyhteydet kiinteiden verkkojen ja matkaviestinverkkojen kautta kuin faksiyhteydet ja Bluetooth-yhteydet. Ne ovat kaikki esimerkkejä eri tekniikoista, joita puhelimella voitaan hyödyntää joustavasti. Laitteessa on kaksi Ethernet-porttia, joiden avulla se voidaan yhdistää helposti Internetiin. Verkkoyhteyden kautta ohjelmistot voidaan päivittää joustavasti, tiedot synkronoida nopeasti ja verkkopalveluja käyttää miltei rajattomasti.

Gigaset DX800A -puhelimessa on tilaa jopa 1 000 yhteystiedolle, joiden kaikkien tietueisiin voidaan tallentaa etunimi, sukunimi, kolme puhelinnumeroa, sähköpostiosoite ja syntymäpäivä. Osoite- ja numerotiedot voidaan synkronoida puhelimen ja tietokoneen (PC ja Mac) välillä Quick Sync -ohjelmistoa käyttämällä. Matkapuhelimiin tallennetut osoitetiedot (vCard) voidaan lisäksi synkronoida langattomasti Bluetooth-yhteyden kautta. Jos puhelin on liitetty tietokoneeseen verkkokaapelilla (Ethernet), puheluja voidaan soittaa suoraan Outlookista. Matkapuhelimen latauksen ajan sen tilalla voidaan käyttää käsiyksikköä (Dect-puhelinta). Uudesta saapuneesta sähköpostiviestistä näkyy heti ilmoitus Dect-puhelimen näytössä. Lähettäjä ja kellonaika tallentuvat. Saapuvien puhelujen joustavan ja järjestelmällisen käsittelyn varmistamiseksi Gigaset DX800A -puhelimessa on kolme sisäistä puhelinvastaajaa, joista jokaisella on oma numero. Vastaajat voidaan määrittää yksilöllisesti ja niissä voidaan ottaa käyttöön erilaisia toimintoja ja vastausviestejä. Viestejä voidaan tallentaa yhteensä 55 minuuttia. Puhelimessa on kuusi toimintonäppäintä, joilla voidaan esimerkiksi ohjelmoida pikavalinnat.

Gigaset DX800A -puhelimessa on käytössä Cat-iq 1.0 -standardiin perustuva HDSP (High Definition Sound Performance) -tekniikka. Tuloksena on erinomaisen selkeä ääni, joka on kiistatonta huipputasoa. Kaikissa VoIP-puheluissa käytetään edistyksellistä HDSP-tekniikkaa. Jos myös puhelun vastaanottajalla on käytössä HDSP-tekniikka, äänenlaatu vastaa aitoudeltaan tilannetta, jossa henkilöt keskustelevat kasvotusten.

Puhelin julkaistaan syksyn 2010 aikana, ja sen arvioitu jälleenmyyntihinta on 230 euroa.

Yhteystiedot lisätiedusteluja, näytekappaleita tai koekappaleita varten:

Titti Hagenfeldt, Markkinointijohtaja
Gigaset Communications Sweden AB, s-posti: titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73 982 9534

Lisätietoja Gigaset Communications -yhtiöstä on sivustossa http://www.gigaset.com. Gigaset Communications GmbH on maailman suurimpia langattomien puhelimien valmistajia ja selvä markkinajohtaja DECT-puhelimien segmentissä Euroopassa. Yhtiön pääkonttori on Müchenissä, josta johdetaan sen Siemens Gigaset -tuotenimellä markkinoitujen laadukkaiden tuotteiden kehitystyötä, valmistusta ja jakelua. Tuotevalikoimaan sisältyvät kiinteät verkkopuhelimet ja Voice over IP -laitteet. Tuotanto tapahtuu esisijassa Bocholtissa Saksassa, jossa Gigaset-tuotteet valmistetaan noudattamalla erittäin tiukkoja laatuvaatimuksia ja ympäristöstandardeja. Gigaset Communications käyttää Siemens-tuotemerkkiä lisenssin nojalla. Gigaset Communications GmbH on ARQUES Industries AG:n (http://www.arques.de) omistama yritys. Lisää lehdistötiedotteita voi ladata osoitteesta http://www.gigaset.com/press