Ginolikselle lisätilaus pikadiagnostiikan tuotantolinjoista Ruotsiin

Ginolis Oy toimittaa neljä uutta pikadiagnostiikan tuotatantolinjaa ruotsalaiselle Fiomi Diagnostic AB:lle, joka on osa kansainvälistä Trinity Biotech PLC:tä. Toimitus sisältää täysin automaattiset testikasettien valmistamisessa tarvittavat nesteannostelu- ja käsittelyjärjestelmät. Linjat toimitetaan Fiomille syksyn 2014 ja kevään 2015 aikana.

Ginolis toimitti vastaavan tuotantolinjan Fiomille vuonna 2013. Uuden tilauksen avulla Fiomi nostaa merkittävästi tuotantokapasiteettiaan. Toimitettava laitteisto perustuu Ginoliksen kehittämään Delilah-nesteannostelurobottiin, jossa yhdistyy mikro/nano-kokoluokkien nesteannostelu ja täysin uudenlainen robotiikka.

Nyt solmitulla sopimuksella on Ginolis Oy:lle merkittävä strateginen ja kaupallinen merkitys. Kaupalla on myös myönteinen työllistävä vaikutus Oulun alueelle.

Lisätietoja antaa:

Teijo Fabritius

Toimitusjohtaja, Ginolis Oy

Puh: +358 (40) 565 1782

E-mail: teijo.fabritius@ginolis.com

Ginolis Oy:

Ginolis Oy on yksityisomistuksessa oleva, vuonna 2010 perustettu yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Oulussa ja tytäryhtiö Uppsalassa. Yhtiö kehittää standardoituja, modulaarisia ja tilaa säästäviä automaatioratkaisuja terveysteknologia- ja diagnostiikkateollisuuden kertakäyttötarvikkeiden ja -testien kehitykseen ja valmistukseen. Ginoliksella on useita teknologiapatentteja ja -lisenssejä mm. nesteannosteluun, mikrofluidistiikkaan, elektronisten venttiilien sovelluksiin, optiikkaan ja mikrorakenteisiin. Sekä teknologiaoikeuksiensa että vahvan osaamisensa ansiosta yhtiö voi toimittaa asiakkailleen laadukkaita ja entistä kustannustehokkaampia fluidistiikka- ja sensoriratkaisuja ja parantaa näiden tuotantotehokkuutta modulaarisilla automaatioratkaisuilla. Lisäksi Ginolis kehittää patentoituihin teknologioihin perustuvia uusia tuotteita OEM-asiakkailleen.

Lisätietoja löytyy sivuiltamme www.ginolis.com

Yrityksestä

Ginolis Oy on yksityisomistuksessa oleva, vuonna 2010 perustettu yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Oulussa ja tytäryhtiöt Uppsalassa Ruotsissa ja San Diegossa Yhdysvalloissa. Yhtiö kehittää standardoituja, modulaarisia ja tilaa säästäviä automaatioratkaisuja terveysteknologia- ja diagnostiikkateollisuuden kertakäyttötarvikkeiden ja -testien kehitykseen ja valmistukseen. Ginoliksella on useita teknologiapatentteja ja -lisenssejä mm. nesteannosteluun, mikrofluidistiikkaan, elektronisten venttiilien sovelluksiin, optiikkaan ja mikrorakenteisiin. Lue lisää: www.ginolis.com Ginolis LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ginolis-ltd