• Glaston Oyj/

Glaston ja Heliotrope Technologies esittelevät älylasiteknologian uutuustuotteita Glasstec 2018 -messuilla

Glaston Oyj Abp                Lehdistötiedote                    23.10.2018 klo 14.00

Glaston ja Heliotrope esittelevät älylasiteknologian uusimpia kehityssuuntia Düsseldorfissa 23.–26.10.2018 pidettävillä Glasstec-messuilla.

Glaston ja Heliotrope Technologies Inc. käynnistivät vuoden 2015 loppupuolella yhteistyön, jonka tavoitteena oli kehittää sarjatuotantoon soveltuva ja hinnaltaan kilpailukykyinen älylasiteknologiaan perustuva lasitustuote. Viimeisen kolmen vuoden ajan Heliotrope ja Glaston ovat tehneet tiivistä yhteistyötä Heliotropen kehittämän, NanoEC™ -nanoteknologiaan pohjautuvan ja dynaamisesti toimivan älylasituotteen kaupallistamiseksi. Glaston on ollut avainasemassa Heliotropen prototyyppilinjan suunnittelussa ja käyttöönotossa Alamedassa Kaliforniassa.

Eristyslasiyksikkö (IGU)- ja ikkunavalmistajat ovat jo pitkään odottaneet NanoEC™-teknologian kaupallista sovellusta. Uudessa tuotteessa yhdistyvät ensimmäistä kertaa lasin esteettiset ominaisuudet ja kilpailukykyiset tuotantokustannukset. Yhdessä nämä tekijät mahdollistavat elektrokromaattisen älylasin kaupallistamisen laajassa mittakaavassa. ”Kumppanuutemme Glastonin kanssa on ollut keskeisessä asemassa kehittäessämme ainutlaatuista NanoEC™ pinnoitetusta lasista Smart Pane Unit (SPU™) -lasiyksikköjä valmistavaa laitekokonaisuutta”, kommentoi Heliotropen perustaja ja Chief Science Officer Guillermo Garcia.

”Glaston on vahva teknologiaosaaja, joka on lyhyessä ajassa osoittanut olevansa proaktiivinen ja luotettava yhteistyökumppani älylasiteknologiaa kehittäville ja kaupallistaville yhtiöille. Teknologiaosaamisemme ansiosta pystymme vastaamaan erittäin vaativiin kehitystoiveisiin niin tässä kuin muissakin hankkeissa. Teknologisen osaamisen lisäksi vahvuuksiimme lukeutuu laaja kontaktiverkosto, josta löytyvät projekteihin tarvittavat kumppanit ja asiantuntijat”, toteaa Glastonin toimitusjohtaja Arto Metsänen.

Projektin edetessä aikataulussaan Glaston ja Heliotrope valmistautuvat ensimmäisen pilottilinjan kaupalliseen lanseeraukseen kevään 2019 aikana.

Heliotrope Technologies Inc.
Heliotrope suunnittelee ja valmistaa älylasituotteita arkkitehtuuri-, auto- ja kulkuneuvosovelluksiin. Heliotropen kehittämän nanoteknologian avulla älylasin esteettiset ja toiminnalliset ominaisuudet voidaan yhdistää kilpailukykyiseen hintatasoon. Heliotropen pääkonttori sijaitsee Alamedassa, Kaliforniassa. Lisätietoa: www.heliotropetech.com tai info@heliotropetech.com.

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net

Lähettäjä:
Agneta Selroos, puh. 040 7453 737